Zoeken Vraag het forum

Pijnlijke dikkedarm

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Goedenavond,

Ik hoop hiermee meer te komen weten over mijn probleem,

Ik heb nu ongeveer een half jaar problemen met mijn darmen. Ik heb vaak last van constipatie, waardoor ik last krijg van krampen, maar ik had eigenlijk nooit een goede stoelgang. Alleen is dit nu verergerd. Ik gebruikte metamucil en ook andere laxeermiddelen, maar als ik er eenmaal mee stopte kwamen de klachten terug. Weken later kreeg ik slijm in mijn ontlasting. Daarom besloot ik naar de HA te gaan, die stuurde me terug en zei dat het aan de laxeermiddelen lag dat er slijm in mijn ontlasting zat. Het slijm was inderdaad gestopt en ik had weer een normale stoelgang. Uiteindelijk ging het niet meer goed en had ik een opgeblazen buik, ik leek gewoon zwanger. Veder hoorde je mijn buik vaak rommelen (niet van de honger!) Ik negeerde mijn klachten.. Tot ik op een dag weer slijm zag, in het begin dacht ik dat het iets onschuldigs was, maar helaas heb ik nu al meer dan 4 maanden slijm in mijn ontlasting. En ik word steeds naar huis gestuurd dat er niets aan de hand is.

En nu na zo’n lange periode heb ik nog steeds dezelfde klachten, alleen is mijn eetlust sterk verminderd, want ik ben vaak misselijk. Mijn stoelgang is ook veranderd; ik heb last van diarree (soms) en winderigheid. Soms ga ik zelfs 2x op een dag naar de wc, in de ochtend is het dan een normale ontlasting en in de avond heb ik dan ineens diarree.. (Misschien ben ik gevoelig voor bepaalde eten?). Ook heb ik soms dat er alleen slijm uitkomt, zonder ontlasting dus. Ik heb zelf het vermoeden dat er iets aan de hand is met mijn dikke darm, want als je erop drukt doet het pijn, netals een blauwe plek. Ook is mijn rechter onderbuik wat dikker..

Ik heb al een afspraak gemaakt met de HA, ik ga dit keer om een verwijzing vragen.

Maar ik hoop dat iemand weet wat dit zou kunnen zijn? Of misschien iets herkent?

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat is moeilijk te zeggen zo.
    Er zijn meer mogelijkheden. Daarom is het goed dat je een verwijzing vraagt voor de MDL arts.
    Het kan ewen ontsteking zijn maar een infectie is ook mogelijk. Een bacterie of een parasiet. De HA had wel een keer je ontlasting mogen laten onderzoeken en en bloedonderzoek doen.

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor je reactie,
    Dus het kan eigenlijk van alles zijn?

Jaaa inderdaad ik vond het ookal vreemd dat ik geen ontlastingsonderzoek mocht doen, ik heb het zelfs gevraagd, maar hij zei dat het nergens voor nodig was..

De MDL-arts zal me vast veder helpen.
    In iedergeval bedankt voor je antwoord!!

Reageren
Reageer op: Pijnlijke dikkedarm
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.