Zoeken Vraag het forum

Nare geur tussen bilspleet

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Zo lang als ik weet heb ik altijd een wat penetrante geur tussen mijn billen.
    Ik weet niet precies hoe ik de geur moet omschrijven maar het is een soort combinatie van zweet en ontlasting. Zelfs na het douchen is de geur nog licht aanwezig. Misschien is het gewoon de lichaamsgeur en is het geen speciale aandoening? Zijn er middelen te krijgen die dit probleem bestrijden? Ik heb weleens verhalen gelezen over een lekkende anus etc. Hoe wordt die diagnose gesteld? Alvast bedankt voor de reactie!

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als het een lekkende anus zou zijn, zou je ondergoed nat en vuil moeten worden.
    Het kan door transpireren komen.
    Heb je overgewicht?
    Zorg je na het douchen dat je bilspleet ook goed droog is?
    Draag je veel strak zittend synthetisch ondergoed?
    Ben je man of vrouw?

Reageren
    Probleemkoning

Bedankt voor uw reactie,

Ik ben een man met een paar kilo overgewicht, niet heel schokkend.
    Draag meestal wat strakkere boxershorts van katoen want los zittend ondergoed vind ik niet zo fijn. Ik moet op een of andere manier vrij veel moeite doen om het droog te krijgen na het douchen..

Reageren
    John (moderator)

[quote]Ik moet op een of andere manier vrij veel moeite doen om het droog te krijgen na het douchen..[/quote] Dat is op zich wel vreemd…is daar een reden voor? Is er iets te zien aan de huid in je bilspleet?

Ik zie nu dat je meerdere huidproblemen hebt. Je hebt meerdere topics gestart.Je had beter alles in een topic kunnen zetten. Heb je nog andere huidproblemen of huidaandoeningen?

Reageren
    Probleemkoning

Op sommige dagen heb ik er weinig last van dus het zou met zweten te maken kunnen hebben. De huid is wel wat rood aan de onderkant en iets wittig aan de zijden van het lijntje wat naar boven gaat, wat overigens wel een soort litteken lijkt op foto omdat deze vrij dik lijkt.. De structuur van de anus lijkt een beetje door te lopen naar boven rondom het lijntje.

Ik heb op zich weinig jeuk klachten. Ik heb nog o.a. pfb (scheerirritatie) en seborroisch eczeem op de hoofdhuid.

Reageren
    John (moderator)

Best mogelijk dat er een huidinfectie is, maar dat kan ik zo natuurlijk niet beoordelen. Ga naar de huisarts en laat er dan even naar kijken.

Reageren
    has

ik heb paar x last van vaginale schimmel gehad en een medicijn er voor gekregen die is wel weg nu maar dan heb ik in eens een vieze geur tusse mijn bilspleet kan het meschien door sperma komen k dpuxhe wel direct na het sex en alsnog stinkt het gwn

Reageren
    John (moderator)

Het kan ook een schimmelinfectie zijn of een gevolg van transpireren. Ga ermee naar de huisarts

Reageren
    Anoniem

Hoi ik heb ook een nare geur tussen mijn bilspleet en ook vochtig als ik met wc papier tussen mijn schoon maak komt er toch bruin vocht op terwijl ik toch schoon op mezelf ben en oja op bijde billen is ook vocht te voelen en heel soms als ik vaak schoon maak dan heb ik af en toe bloed tussen mijn billen.

Gr anoniem

Reageren
    Anoniem

Hoi ik heb last van dezelfde klachten. Erg hinderlijk in het sociale leven. Maandag afspraak bij de huisarts. Ik denk aan aambeien. Laat iemand het weten als hij een oplossing heeft?
    Gr anoniem

Reageren
Reageer op: Nare geur tussen bilspleet
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.