- Anoniem20 december 2015 om 20:06
Zo lang als ik weet heb ik altijd een wat penetrante geur tussen mijn billen.
Ik weet niet precies hoe ik de geur moet omschrijven maar het is een soort combinatie van zweet en ontlasting. Zelfs na het douchen is de geur nog licht aanwezig. Misschien is het gewoon de lichaamsgeur en is het geen speciale aandoening? Zijn er middelen te krijgen die dit probleem bestrijden? Ik heb weleens verhalen gelezen over een lekkende anus etc. Hoe wordt die diagnose gesteld? Alvast bedankt voor de reactie!9 reactiesReagerenJohn (moderator)
20 december 2015 om 21:11Als het een lekkende anus zou zijn, zou je ondergoed nat en vuil moeten worden.
Reageren
Het kan door transpireren komen.
Heb je overgewicht?
Zorg je na het douchen dat je bilspleet ook goed droog is?
Draag je veel strak zittend synthetisch ondergoed?
Ben je man of vrouw?Probleemkoning22 december 2015 om 22:07Bedankt voor uw reactie,
Ik ben een man met een paar kilo overgewicht, niet heel schokkend.
Reageren
Draag meestal wat strakkere boxershorts van katoen want los zittend ondergoed vind ik niet zo fijn. Ik moet op een of andere manier vrij veel moeite doen om het droog te krijgen na het douchen..John (moderator)
22 december 2015 om 22:48[quote]Ik moet op een of andere manier vrij veel moeite doen om het droog te krijgen na het douchen..[/quote] Dat is op zich wel vreemd…is daar een reden voor? Is er iets te zien aan de huid in je bilspleet?
Ik zie nu dat je meerdere huidproblemen hebt. Je hebt meerdere topics gestart.Je had beter alles in een topic kunnen zetten. Heb je nog andere huidproblemen of huidaandoeningen?
ReagerenProbleemkoning23 december 2015 om 17:51Op sommige dagen heb ik er weinig last van dus het zou met zweten te maken kunnen hebben. De huid is wel wat rood aan de onderkant en iets wittig aan de zijden van het lijntje wat naar boven gaat, wat overigens wel een soort litteken lijkt op foto omdat deze vrij dik lijkt.. De structuur van de anus lijkt een beetje door te lopen naar boven rondom het lijntje.
Ik heb op zich weinig jeuk klachten. Ik heb nog o.a. pfb (scheerirritatie) en seborroisch eczeem op de hoofdhuid.
ReagerenJohn (moderator)
23 december 2015 om 18:41Best mogelijk dat er een huidinfectie is, maar dat kan ik zo natuurlijk niet beoordelen. Ga naar de huisarts en laat er dan even naar kijken.
Reagerenhas3 oktober 2020 om 18:07ik heb paar x last van vaginale schimmel gehad en een medicijn er voor gekregen die is wel weg nu maar dan heb ik in eens een vieze geur tusse mijn bilspleet kan het meschien door sperma komen k dpuxhe wel direct na het sex en alsnog stinkt het gwn
ReagerenJohn (moderator)
3 oktober 2020 om 18:54Het kan ook een schimmelinfectie zijn of een gevolg van transpireren. Ga ermee naar de huisarts
ReagerenAnoniem7 december 2022 om 17:00Hoi ik heb ook een nare geur tussen mijn bilspleet en ook vochtig als ik met wc papier tussen mijn schoon maak komt er toch bruin vocht op terwijl ik toch schoon op mezelf ben en oja op bijde billen is ook vocht te voelen en heel soms als ik vaak schoon maak dan heb ik af en toe bloed tussen mijn billen.
Gr anoniem
ReagerenAnoniem8 december 2022 om 19:18Hoi ik heb last van dezelfde klachten. Erg hinderlijk in het sociale leven. Maandag afspraak bij de huisarts. Ik denk aan aambeien. Laat iemand het weten als hij een oplossing heeft?
Reageren
Gr anoniem