Zoeken Vraag het forum

Langdurig buikpijn / harde buik na bepaald eten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Al een hele tijd (een aantal jaar) heb ik regelmatig buikpijn. Het is geen super erge buikpijn, maar wel een die vrijwel constant aanwezig is. Afgelopen jaar merkte ik dat het erger werd, ik merkte het toen omdat ik veel tomatensoep at. Elke keer wanneer ik dit deed werd de buikpijn erger en kreeg ik een opgezette buik. Gedurende het afgelopen jaar merk ik dit ook bij andere soorten voedsel (na het bbq-en, friet eten e.d.). Ik ben ermee naar de huisarts gegaan maar deze weet niet goed wat het kan zijn en ik werd met de diagnose ‘prikkelbare darm syndroom’ naar huis gestuurd en het advies om te letten op mijn eten. Echter ben ik ook gedurende deze periode vaak moe, ook wanneer ik net opsta uit bed. Ik vraag me dus af of er ook andere oorzaken kunnen zijn voor mijn buikpijn en moeheid. Mijn ADL wordt er niet door beinvloed, zelfs al is de buikpijn met opgezette buik erg vervelend kan ik wel alles doen wat ik normaal ook doe.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

PDS zou kunnen.
    Maar of er iets anders aan de orde zou kunnen zijn kan alleen maar worden vastgesteld met onderzoek. Je zou om een verwijzing naar de MDL arts kunnen vragen.

Reageren
Reageer op: Langdurig buikpijn / harde buik na bepaald eten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.