- Anoniem22 juni 2015 om 16:42
Ik nam afgelopen donderdag ’s ochtends 40 mg Omeprazol in en werd ’s middags volgens mijn collega’s helemaal rood in gezicht en hals. Ik voelde me ook een beetje gloeien. Later in de middag trok dat weg.
In de middag en avond voelde ik me steeds beroerder, migraine-achtige hoofdpijn, alsof er een baksteen op m’n hoofd lag en ’s nachts kreeg ik koorts en vreselijke pijn in onderrug met uitstraling naar bekken, stuitje, billen, benen en diep in m’n buik/bekken.
De volgende dag had ik enorm verzuurde bovenbenen en dat knapte op na een warme douche.
De huisarts raadde me af om verder te gaan met het medicijn, ze was verbaasd van zo’n reactie op 1 pilletje. Maar om risico te voorkomen: wellicht toch overgevoeligheidsreactie op het medicijn.
Nu heb ik sinds zondag weer zo’n last van m’n onderrug met uitstralingen. Enorme pijn in m’n stuitje als ik opsta (vooral na laag gezeten te hebben), als de druk van het zitten wegvalt, ik kom bijna niet overeind. En af en toe weer nergens last van…
Wat is dit, kan dit nog steeds gevolg zijn van de Omeprazol??1 reactieReagerenJohn (moderator)
22 juni 2015 om 16:50Ik kan me niet voorstellen dat nog van de omeprazol is.
Reageren
Ik denk dat je er goed aan doet om toch even terug te gaan naar je huisarts.