- Anoniem21 juni 2015 om 08:46
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag over het volgende. Ik heb sinds een maand last van een dagelijks licht terugkerend gevoel/pijn in de rechter bovenbuik. Het is steeds kort (paar seconden) dat ik wat voel, maar echt pijn doet het niet (zijn geen steken). Nu ben ik naar de huisarts geweest en die dacht aan galstenen, ontsteking van de galblaas, mogelijk iets met de lever of toch m’n dikke darm. Probleem is echter dat de lichte pijn de enige symptomen zijn die ik heb, en die niet helemaal passen bij die diagnoses. Aanvankelijk adviseerde de dokter daarom meer te gaan drinken, en sindsdien drink ik erg veel water (steeds 2 longdrink glazen als ik er aan denk, dus zo 14 glazen op een dag). Dit geeft een veel gezondere stoelgang (had ik veel eerder moeten doen dus), maar helaas geen oplossing voor het probleem.
Afgelopen week heb ik een echo gehad. Daarop was in geen van mijn organen iets van een afwijking te zien, deze lijken dus gezond. Wat wel bleek is dat ik mijn rechternier mis. Overigens lijken er vanuit mijn blaas wel twee aftakkingen te lopen, de rechter lijkt alleen niet naar een nier te gaan (althans, deze kon op de echo niet zichtbaar gemaakt worden). Dit is een toevallige ontdekking en waarschijnlijk niet zozeer een oorzaak van mijn probleem, maar voor het geval dat, meld ik het er even bij. Nu heeft de dokter aan de hand van deze uitslag geen idee waar de pijn vandaan zou kunnen komen.
Daarom de vraag één van jullie een idee heeft wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Bij voorbaat dank.
Pieter
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
21 juni 2015 om 08:59Is er ook een bloedonderzoek gedaan?
Reageren
Waar zit dat gevoel precies? Meteen onder je ribben of lager?Anoniem21 juni 2015 om 09:07Er is geen bloedonderzoek gedaan. De pijn zit wel wat lager dan m’n ribben. Beetje tussen m’n navel en ribben in en dan aan de rechter kant.
Pieter
ReagerenJohn (moderator)
21 juni 2015 om 09:22Dat zou dan eerder je darm zijn dan lever of gal. Als de klachten blijven aanhouden, zou ik toch teruggaan naar de huisarts. Vraag dan om een bloedonderzoek en eventueel een verwijzing naar de MDL arts.
Reageren