- Anoniem1 januari 2015 om 22:59
Hallo
Ik heb nu na een paar dagen terug buikpijn. Het is precies de buikpijn vlak voor je extreme diarree hebt… Ik heb het na kerstavond ook gekregen. Ik vroeg mij af of ik die buikpijn van champagne kan gekregen hebben? Ik heb op beide avonden 1-2 glazen champagne gedronken en enkele uren later had ik buikpijn… Voor de rest geen overeenkomsten tussen beide “buikpijn” avonden. Kan ook niets concreets op internet vinden hierover.
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
1 januari 2015 om 23:15De champagne kan wel wat klachten geven als je het niet gewend bent maar dat gaat dan geen week aanhouden. Wellicht iets wat je gegeten hebt. Of je krijgt een buikgriep.
ReagerenAnoniem2 januari 2015 om 07:25Dat is raar aangezien ik niet hetzelfde heb gegeten en toch dezelfde klachten heb als toen.. Twee keer achter elkaar buikgriep ? Het duurde vorige keer 3 A4 dagen
ReagerenJohn (moderator)
2 januari 2015 om 10:25Ik denk dat ik iets niet goed heb begrepen.
IK ging er vanuit dat met kerst 2 glazen champagne had gedronken en daar nog steeds last van had.Maar als ik het nu goed begrijp heb je dus met kerst champagne gedronken en de buikklachten gekregen en nu met de jaarwisseling weer champagne gedronken en weer de klachten gekregen.
Reageren
Dan is het inderdaad voor de hand liggend dat het door de champagne komt. Niet iedereen verdraagt champagne even goed.