Zoeken Vraag het forum

Buikpijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Vervelend

Beste,
    Ik heb sinds een tweetal weken vaak voor dat ik na mijn avondeten, meestal rond 20-22u, buikpijn krijg. Ik heb het idee dat het van mijn maag komt. Ik ben niet misselijk, gewoon een vervelende buikpijn. Ik heb bijna nooit last hiervan en vind het vreemd dat dit al enkele dagen gebeurt. Heeft u enig idee hoe dit komt en wat ik ermee kan doen zodat het opgelost raakt? Het is erg vervelend… ik ben een meisje van 18 jaar.

Bedankt!

6 reacties
    Reageren
    Vervelend

ik was nog vergeten vermelden dat ik vaak na het eten een opgeblazen gevoel heb, mijn buik gaat echt meer naar voor/bol staan.

Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Het zou je maag kunnen zijn. G met de klachten naar de huisarts.

Reageren
    Catootje

Je voedingspatroon kan uitmaken. Veel mensen eten teveel snelle suikers en teveel brood. Beter zorgen voor complexe koolhydraten, voldoende eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Vooral  ook zorgen voor oplosbare vezels, zoals psyllium en inuline. Inuline helpt ook voor je bloedsuikerspiegel.

Daarnaast kunnen diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren ondersteunend werken. Onder andere magnesium kan helpen bij een opgeblazen gevoel. Wel een organische magnesiumverbinding, zoals magnesiumcitraat, malaat etc.

Reageren
    Veerle

Hoi allemaal,
    Ik heb sinds 4 weken dat ik hevige buikpijn heb onderin en meestal rechtsonder in mijn buik die ook niet overgaat ik heb al in het ziekenhuis gelegen en van allerlei onderzoeken gehad maar ze kunnen niks vinden
    Het gaat zeg maar zo ik eet s’ochtends een boterham met jam die eet ik heel rustig op soms doe ik er een half uur over anders krijg ik gelijk pijn ik vind dit zelf niet normaal ik sta dan op de kop van de pijn en dat blijft dat ook constant helaas. Ik heb ook last van een hele harde buik en opgeblazen gevoel ik heb medicijnen gekregen voor verstopping ik heb poeder van ik moet oplossen in water en ik heb een ander medicijnen maar samen is dit bijna 50gram laxeermiddel en het helpt nog niet en neem het nu 10 dagen.
    Weten jullie misschien iets wat ik kan doen ik hoop het wel want ik ben er wel beetje klaar mee

Groet veerle

Reageren
    John (moderator)

drink je ook wel genoeg? 1,5 – 2 liter water per dag?

Reageren
    Catootje

Ik zou toch zorgen voor complexe koolhydraten, voldoende eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Brood met jam is niet bepaald een ideaal ontbijt. Daarbij kan brood vooral in de ochtend verkeerd vallen.

Belangrijk voor je darmen zijn ook oplosbare vezels, zoals psyllium  en inuline. Verder kan lijnzaad, goed fijngekauwd of versgemalen, helpen. bij een opgeblazen gevoel kan brood de boosdoener zijn maar ook aan tekorten aan vitaminen, mineralen en vetzuren, zoals magnesium en te weinig aanmaak van maagzuur. Je zou advies kunnen vragen op natuurgeneeskundig gebied.

Reageren
Reageer op: Buikpijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.