- Anoniem13 oktober 2014 om 06:36
Hoi hoi,
Sinds een paar weken heb ik last van benauwdheid te hoogte van de maag.
Ik heb last (gehad?) van een angstoornis hypochondrie en de dokter stuurt mij iedere x het bos in of naar een psycholoog. Toch ben ik me van mijn angstoornis bewust en ben ik al in gesprek. Ik had eigenlijk het idee daar vanaf te zijn maar de klachten houden niet op!
Het is vooral een benauwd gevoel, het gevoel alsof er iets strak gespannen staat in mijn maag (bovenin) en af en toe vage maagpijn. Eten enzo is geen probleem en ik ben ook nooit misselijk of moet overgeven. Ik heb in de afgelopen weken ook last gehad van “pijn op de borst” tintelingen in de vingers.Weet iemand waar dit vandaag kan komen? Voor mijn gevoel heb ik geen hyperventilatie?.
Ik ben er erg ongerust op omdat ik dat dat het beter met me ging en ik over mijn angst heen was.
Ik hoor graag of iemand van jullie mij kunnnen vertellen wat het zou kunnen zijn.
Vriendelijke groeten Peet (26 jr)
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
13 oktober 2014 om 10:24Het is natuurlijk mogelijk dat je een geïrriteerd maagslijmvlies hebt. Maar hyperventilatie is zeker niet uitgesloten.
Reageren
In de columns over angst die ik heb geschreven staan ademhalingsoefeningen en spierontspanningsoefeningen die je zou kunnen uitproberen. Ze werken ook heel goed bij hyperventilatie.
http://www.dokter.nl/nieuws-items/columns/angstAnoniem13 oktober 2014 om 12:38Thanks voor je bericht! ik zal nog eens wat rennies gaan halen vanmiddag.
Overigens lees op i net dat benauwdheid en klachten bij de maag misschien ook een middenrifbreuk als oorzaak kan hebben. Het maakt me allemaal best angstig als ik dit zo lees.Is dit mogelijk?
ReagerenJohn (moderator)
13 oktober 2014 om 16:48Dat zou kunnen maar is niet erg waarschijnlijk.
Reageren