Zoeken Vraag het forum

Zware buikpijn, diarree en overgeven alleen s’nachts

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Sinds een jaar of 6 heb ik af en toe last van enorme buikpijn over nacht. Er kunnen maanden tussen zitten en soms is er zelfs een jaar voorbijgegaan zonder.
    Maar als het komt is het weer duidelijk het zelfde. Ben een heel traject door geweest met een gastroscopieonderzoek en allerlei bloedtesten. Het enige te vinden was een te kort aan B12 wat weer opgelost is en blijkbaar toch geen invloed had.
    Bij mij ontstaat het altijd een paar uur na dat ik in slaap ben gevallen. Enorme pijn net onder de onderste ribben en boven de navel. Soms met stralingen langs mijn linker zij. Het doet zo veel pijn dat ik ”au au” lig te zeggen (normaal is mijn pijngrens niet aan de lage kant)
    Ik moet dan naar de wc totdat mijn buik helemaal leeg is en wat eruit komt zo dun als water is. Dan wordt ik misselijk en moet overgeven tot dat het ook die kant op leeg is. Normaal duurt het 3-6 uur. Daarna kan ik slapen en is er overdag niks aan de hand, ik kan gewoon weer normaal eten. Soms zijn het zo meerdere nachten achter elkaar gegaan, en ineens weer voorbij. Niks gedaan qua eten wat anders is geweest.
    Om de pijn te verminderen helpt het om zittend, het liefst met de knieën onder de kin, te slapen, of zittend voorover geleund met de hoofd op een stoel, het liefst met een fleecedeken, mijn hand of een kruik op mijn buik.
    Ik ben vrouw en 28 jaar.

Iemand enig idee wat het kan zijn?

10 reacties
    Reageren
    Anoniem

Heel typisch, ik zou niet weten wat het zou kunnen zijn..
    Een bacterie zou doorlopende klachten geven, prikkelbare darm is niet zo heftig..
    Heb je ook hoofdpijn erbij? Misschien migraine aanvallen? Dan kan je ook flink aan de diarree gaan en moeten braken.. Maar dan zou je de dag erna nog last moeten hebben..

In iedergeval sterkte!
    Groetjes Pascalle

Reageren
    Anoniem

Heb je ook een colonscopie overwogen? Ik denk dat je daar meer aan hebt ipv een gastroscopie!
    Ik heb er geen verstand van maar ik denk zo aan de pijnplek te lezen dat het je darmen (of dunne darm/twaalfvingerige darm) zijn.

Groeten,
    Pascalle (again haha)

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor je antwoord Pascalle.

Voor zo veer heb ik de artsen laten beslissen wat voor onderzoek gedaan moest worden. Omdat de pijn dus altijd ontstaat bovenin mijn buik echt waar de maag zit, hebben ze waarschijnlijk besloten dat een colonscopie niks zou brengen. Alleen soms gaat de pijn door langs de linker kant van mijn buik.
    Ik heb helemaal geen last van hoofdpijn.
    Het is nu na twee nachten weer compleet verdwenen.
    Overdag kan ik dus normaal eten en heb dan ontzettend zin in appelsap, tortillachips, cornflakes, melk, vezelrijke koolhydraten en later op de dag pittig eten met vlees. (Normaal eet ik geen tortillachips of cornflakes en zijn dingen met appel te zuur in de ochtend)

Reageren
    John (moderator)

Ik zou het pittig eten eens weg laten en de tortillachips.
    Je klachten zouden wel eens veroorzaakt kunnen worden door wat je ’s avonds eet en drinkt. Vervang de appelsap eens door water.
    Eet je ook wel eesn brood?

Reageren
    Anoniem

De omschreven rare eetlust zijn juist dingen die fijn voelen om in mijn buik te krijgen na zo een nacht. Normaal gesproken eet ik heel anders, veel groente en fruit, veel vis, af en toe vlees, maak mijn eigen volkoren of roggebrood, en suiker en E nummers zo veel mogelijk vermijden. De dag voordat ik een slechte nacht heb, eet ik dus ook normaal.

Reageren
    Eric

Bent u er inmiddels achter hoe dit komt?
    Mijn zoon van 18 jaar heeft namelijk al een dag of 4 precies dezelfde klachten als u hebt en we weten niet goed wat nu te doen.
    We kijken het deze nacht nog aan en als het dan nog niet over is dan een afspraak bij de huisarts maken.
    Het zijn echt slopende dagen en nachten voor hem!!
    Mvg Eric

Reageren
    Alias

Frequente maar niet dagelijkse nachtelijke(begint rond uur of 1)  hevige pijn links in het borst rond de maag die uitstraalt naar achter, laat eens controleren op galstenen en neem GEEN genoegen met alleen een bloed onderzoek. Ultrasound is enigste wat uitsluitsel geeft als er geen steen vast zit op dat moment.

Reageren
    muriel

Heb dit ook gehad. Bleken galstenen te zijn. Maar bij nader onderzoek (gastroscopie) bleek er ook een onontdekte coeliakie te zitten. Ben inmiddels al een tijd op glutenvrij dieet en gaat nu een stuk beter. En de galstenen….die zitten er nog steeds…. Is er bij jou een biopt gedaan van de dunne darm, met de gastroscopie? Is er gedacht aan coeliakie? (=glutenintolerantie )

veel succes in iedergeval!

Reageren
    Jane

Goedemiddag,

Ik heb hier sinds een paar maanden ook last van.. Heb het nu 3/4 keer gehad… Echt super vervelend en zulke buikpijn dat ik moet kruipen. Als ik overeind kom, wordt ik duizelig en moet ik overgeven. Ook maagzuur erbij heb ik het idee…

Kan iemand helpen, wat moet ik hiermee doen? Zal het onschuldig zijn, of moet ik er mee naar de dokter.

Reageren
    John (moderator)

Ik zou er toch maar eens mee naar de dokter gaan

Reageren
Reageer op: Zware buikpijn, diarree en overgeven alleen s’nachts
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.