Home / Maag & darmen / Stomp buiktrauma / knorrende darmen of maag
Beste,
7 weken geleden heb ik een stomp in mijn buik gekregen. Ik keek de andere kant uit dus zag het niet gebeuren en kon er dus niet op reageren. Ben overigens een mager persoon (60kg), waardoor het extra hard aankomt. Uit de echo bleek geen beschadigingen aan de organen. De eerste weken heb ik veel pijn gehad en waren mijn buikspieren aangespannen en mijn buik opgezet. De pijn is nu wel weg (wel nog gevoelig), alleen is het borrelen van de darmen of maag er nog steeds. In de nacht borrelt het de hele nacht aan 1 stuk door. Hierdoor slaap ik slecht of nauwelijks en heb daardoor sinds een week slaappillen gekregen. Wel is mijn ontlasting goed, maar moet wel meerdere keren per dag. Heb overigens geen last van brandend maagzuur. Woensdag moet ik weer naar de dokter en die zal mijn waarschijnlijk een maagonderzoek laten doen. Graag zou ik willen weten wat er zou kunnen zijn waardoor het borrelt en of het dan wel verstandig is om een maagonderzoek te laten doen. De bedrijfarts gaf namelijk aan dat waarschijnlijk de klachten zelf weg gaan. Maar dat allen mijn darmen verstort zijn door de klap, en dus een maagonderzoek onverstandig zou zijn. Maar het is inmiddels al 7 weken geleden....
Alvast bedankt voor jullie advies en hopelijk kunnen jullie aangeven wat het eventueel zou kunnen zijn.
Na 7 weken zou je toch verwachten dat het allemaal weer een beetje is hersteld. Ik denk dat het toch goed is om verder onderzoek te laten doen
Maar wat kan een stomp rond navel aantasten waardoor je zoveel last heb van lucht in de maag of darmen? Zal denk ik niet iets met middenrif zijn aangezien ik geen last heb van maagzuur.
En is het overigens niet raar dat ik niet bloed hoefde te prikken? Daar kunnen ze eventueel toch ook veel uithalen.
Bloedonderzoek zou niet veel hebben uitgehaald. Misschien is er nog ergens een kneuzing aanwezig.
Ik heb ook veel onverwachte harde stompen in mijn buik gekregen,maar ik voelde niets en heb hier nooit last van gehad.Geeft me veel zelfvertrouwen omdat ik sterke buikspieren heb en ze heel goed kan opvangen.Maakt me heel sterk!
Misschien dat de darmen zijn weggeschoten en opnieuw hun plek moeten vinden in je buik. Dat veroorzaakt misschien het borrelen
Hoihoi.
Ik kreeg 3 harde stompen in mijn buik,waar je navel zit.
Later voelde ik me misselijk ,moest overgeven.
Wat zou dit betekenen..
Let me know..
Thx alvast
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!