Terugkomende pijn middenrif (buik)

Hallo,

ik ben een jongen van 20 jaar en ik heb al meer dan 2 jaar veel pijn rond mijn middenrif (het is niet uit te houden). De pijn komt op om de 10 dagen, houdt 2 dagen aan en is dan weer weg. Het is een stekende pijn die zich ook verspreidt rond de borststreek en naar onder toe (darmen). Soms voel ik de pijn letterlijk tot in mijn oren. Mijn navel doet is ook altijd heel gevoelig (niet enkel gedurende de pijn periodes). Ik ga regelmatig naar de wc, maar ik heb wel gemerkt dat mijn stoelgang rond de pijnperiodes een beetje slijm bevat (stinkt ook). Ik heb al scans, echo's en bloedtesten gehad, maar volgens de dokters ben ik kerngezond (divertikel van Meckel is ook getest, maar dat is het niet). De dokters blijven zoeken, maar tot nu toe zonder resultaat. Misschien herkent iemand van jullie de symptomen?

mvg

Jeroen

Reageren

Hallo Jeroen,

Is er al eens een ontlastingsonderzoek gedaan?
    Ben je met de klachten ook al bij een MDL arts geweest?

Reageren

Dag Tandor,

eerst en vooral bedankt om te reageren.
    Mijn maag en darmen zijn onderzocht.
    Ontlasting niet. Ik had nooit echt naar mijn ontlasting gekeken, tot ze mij daar op wezen. Binnenkort moet ik terug op consultatie, omdat er op de scans, echo's en bloedonderzoeken niets te zien was. Ik heb zelf wat opgezocht op het internet en mijn symptomen komen sterk overeen met verschillende aandoeningen (pancreas, gebroken middenrif,...). Voorlopig weet niemand wat het is, maar het doet verschrikkelijk veel pijn.

mvg

Jeroen

Reageren

Je klachten zouden inderdaad veroorzaakt kunnen worden door een middenrif hernia. Als er goed bloedonderzoek is gedaan is de pancreas niet erg voor de hand liggend. Ik zou wel vragen of een hernia breuk onderzocht kan worden.

Reageren

Bedankt!

Ik zal het eens voorleggen bij dokter.
    Hopelijk levert het iets op.

Jeroen

Reageren

Succes,Jeroen.

Laat nog even wat weten als je bij de dokter bent geweest.

Reageren

[quote="Anoniem" post=378291]Dag Tandor,

eerst en vooral bedankt om te reageren.
    Mijn maag en darmen zijn onderzocht.
    Ontlasting niet. Ik had nooit echt naar mijn ontlasting gekeken, tot ze mij daar op wezen. Binnenkort moet ik terug op consultatie, omdat er op de scans, echo's en bloedonderzoeken niets te zien was. Ik heb zelf wat opgezocht op het internet en mijn symptomen komen sterk overeen met verschillende aandoeningen (pancreas, gebroken middenrif,...). Voorlopig weet niemand wat het is, maar het doet verschrikkelijk veel pijn.

mvg

Jeroen[/quote]

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Terugkomende pijn middenrif (buik)

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe