Al 2 maanden misselijk, koude rillingen, gewichtsverlies

Goedemiddag,

Ik ben een vrouw van 30 jaar en loop nu al 2 maanden met onderstaande klachten:

- Misselijk (niet overgeven)
    - Constant koude rillingen
    - Gewichtsverlies ondanks normaal eten (6 kilo)
    - Diarree (sinds 1 maand)
    - Licht in hoofd

Met name de misselijkheid en de koude rillingen zijn het ergste. Ik heb 1 keer in de 2 weken een soort van aanval (zeer misselijk, koude rillingen, hoge koorts en duizelig). Ik loop al 5 weken in het ziekenhuis en tot nu toe niks uitgekomen. Ik moet 4 maart naar een MDL arts.

Onderstaande aandoeningen zijn uitgesloten inmiddels:

- Algemeen Bloedonderzoek goed
    - Urine goed
    - Ontlasting(geen parasieten of bacterien)
    - Gluten
    - Galblaas/Galstenen
    - Lever
    - Nieren
    - Bijnieren
    - Alvleesklier
    - Zwangerschap

Iemand een idee wat het kan zijn?

E.

Reageren

Waren bloedsuikerspiegel en schildklierwaarden ook goed? Heb je geen maag- of buikpijn? Hoe verloopt je menstruatie? Heb je menstruatieklachten?

Reageren

Bloedsuiker spiegel en schildklier waarden waren ook goed. Nergens pijn of krampen. Geen menstruatie klachten, afgezien van een kleine cyste op m'n eierstok, maar deze geeft geen klachten en cyclus is regelmatig.

Reageren

[quote] Ik heb 1 keer in de 2 weken een soort van aanval (zeer misselijk, koude rillingen, hoge koorts en duizelig)[/quote] Is er een verband te leggen tussen de klachten en de eisprong en de menstruatie? Treden de klachten in die periodes op? Wanneer is de cyste vastgesteld?

Reageren

De cyste is een jaar geleden vastgesteld en in oktober voor het laatst nagekeken (kleiner geworden) . De klachten zijn dagelijks aanwezig met uitzondering van de aanvallen dat ik zeer ziek wordt. De aanvallen zijn soms met een tijd van 1 week, 1,5 week, 2 weken, 2,5 week ertussen, dus geen peil op te trekken.

Reageren

Moeilijk. Er zal dan niet veel anders opzitten dan het onderzoek van de MDL arts af te wachten.

Reageren

Ja, dat denk ik ook helaas. Er zijn 2 dingen waar ik zelf nog aan denk. Dat zijn de helicobacter en een milde vorm van Malaria (vorig jaar in Gambia geweest).

Reageren

Je klachten zouden wel bij malaria kunnen passen. Wanneer ben je in Gambia geweest? En hoe lang erna zijn de klachten begonnen?

Reageren

Februari vorig jaar. Klachten zijn in december begonnen. Ik heb gelezen dat een milde vorm van malaria veel later dan na terugkomst klachten kan geven.

Reageren

Is dat ook al met je arts besproken?

Reageren

Internist vond het te lang geleden. En huisarts moet ik morgen terugbellen.

Reageren

Het is lang geleden. Maar misschien heb je eerder ook al wat klachten gehad die je niet als zodanig hebt ervaren. Bespreek het toch nog maar eens met je huisarts.

Reageren

Malaria inmiddels ook uitgesloten. Nu maar gespreek met MDL arts afwachten.

Reageren

Er zal dan helaas niets anders opzitten.
    Succes en beterschap.
    Laat nog even wat weten als je bij de internist bent geweest.

Reageren

Vandaag een gastroscopie gehad. Geringe gastritis (maagvliesonsteking) gevonden en biopt genomen om te testen op Helicobacter. Morgen uitslag hiervan.
    Kan dit al mijn klachten verklaren?

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Al 2 maanden misselijk, koude rillingen, gewichtsverlies

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe