- Anoniem16 januari 2014 om 10:19
Hallo,
Oktober 2013 is het allemaal begonnen. Verschrikkelijke krampen en diaree. Niet kunnen eten, misselijk, moe. Na testen gebleken dat ik een bacterie (campylobacter jejuni) en een parasiet (giardia lamblia) in mijn darmen had. AB kuurtjes gekregen, na twee weken kwam het weer terug en na zware pijnstilling zijn de ergste klachten langzaam aan verdwenen. Alleen nu, maanden later, is nog niet alles normaal. Ik heb vaak zeurende buikpijn, en soms weer zo’n kramp. Ontlasting is de ene keer vaster dan de andere keer, maar nooit zoals het normaal was. Ook is het donkerder als normaal, lijkt ook meer plakkerig. Vaak diarree en ik kan het niet meer ophouden. Binnenkort krijg ik een dikkedarmonderzoek, dan zal er duidelijkheid zijn (hoop ik), maar wat kan ik tot die tijd het beste doen? De dokter raadde mij aan om gewoon normaal te eten, dus niet meer van iets, of minder van iets, gewoon zoals ik altijd deed. Ik heb trouwens niet het idee dat het erger wordt van eten, de ene keer heb ik het na boterhammen, maar ik kan ook patatjes eten zonder dat er iets aan de hand is. Ook ben ik vreselijk moe, zo moe dat ik ’s avonds de slaap niet kan vatten, ook als ik overdag ga zitten moet ik uitkijken dat ik niet in slaap kukel, zo moe. Wat zou dit kunnen zijn?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
16 januari 2014 om 12:07Het is mogelijk dat de infectie toch nog actief is. Het darmonderzoek zou daar uitsluitsel over kunnen geven. Dus maar even afwachten.
Reageren
Voor de rest het advies van je huisarts volgen.Anoniem16 januari 2014 om 17:06Ze hebben na de antibiotica nog 3 keer mijn ontlasting gechecked, omdat Giardia blijkbaar moeilijker te vinden is. Hier kwam uit dat de infecties uit mijn lijf zijn maar dat er nog wel bloed bij mijn ontlasting zat. Ik had wel lichte bloedarmoede (wat de vermoeidheid zou kunnen veroorzaken) maar dat moest vanzelf bijtrekken, terwijl het mij alleen erger lijkt te worden. Zou er een andere infectie in mijn darmen kunnen zitten? De internist had het wel over blijvende schade aan het darmslijmvies, oftewel chronische darmontsteking, zou dit daar op kunnen wijzen? Het ergste vind ik nog dat ik er geen controle over heb, en dat terwijl het niet waterdun is..
ReagerenJohn (moderator)
16 januari 2014 om 17:22Een darmontsteking is inderdaad mogelijk. Maar dat zal dan toch moeten blijken met het darmonderzoek. Helaas zul je nog even moeten afwachten…
Reageren