- Reader21 november 2021 om 00:38
Beste leden
Ik heb een parasitaire infectie gehad waarbij ik dus altijd brijachtig ontlasting had met extreem veel buikpijn. Ik ben glutenvrij gaan eten en toen kwamen er 2 soorten parasieten uit. 1 ascaris en 1 weet ik niet. Een soort draadacjtig iets rond mijn ontlasting. Maar ja goed. Echter nu na zeker 1 jaar heb ik nog altijd last van mijn darmen. Het is niet meer brijachtig, wel vaster maar toch niet optimaal. Ik heb stoelgang testen gedaan, zeker 15 keer en steeds negatief. Bloedtest negatief. Kan het zijn dat die resultaten niet kloppen want ik heb echt extreem buikkrampen en slijm hieraan overgehouden. Elke ontlasting is een probleem met pijn. Is dit een postinfectie of kan het zijn dat ik nog besmet ben met iets terwijl de uitslagen negatief zijn.
Ik ben radeloos. Hoe ik 1 glas alcohol drink een wijntje bijvoorbeeld heb ik de volgende dag diarree. Hoe ik 1 sigaret opsteek huppa extreme krampen en diarree diezelfde dat en de volgende dag.
Dit heb ik dan ook met eten dat een beetje zwaar is en soms hev ik helemaal niets. Ik snap het niet meer maar mijn ontlasting is echt niet meer optimaal en vooral die krampen maken me gek. Ellendig dit. Ik durf niet meer naar buiten te gaan. Is dit normaal na een infectie of moest dit allemaal al genezen zijn?
4 reactiesReagerenSuzan21 november 2021 om 09:33Hey,
Je moet de reactie die ik ga geven,niet raar opvatten,maar ik zou het toch zeggen.
Vanuit mijn opleiding als dierenarts assistente weet ik dat sommige parasieten de darmen kunnen beschadigen,zeker na een langere infectie.
Dan blijft de patient dus klachten houden,terwijl er geen parasieten of eitjes meer aangetroffen worden.
Door die beschadigingen kunnen de darmen niet alle voedingssoorten evengoed verdragen en opnemen,wat hevige pijnklachten kan geven.Wat overeenkomt bij de klachten die jij noemt na zwaarder eten of alcohol.
Reageren
Om dit je onderzoeken, zou je je huisarts om een colonscopie kunnen vragen.
Is er bij het bloedonderzoek ook gekeken of je vitamine gehaltes goed zijn?
Omdat er,als niet alle voedsel goed wordt opgenomen, er een kans is dat je ook niet alle noodzakelijke vitamines daaruit op neemt, wat op langere termijn weer voor andere klachten kan zorgenReader21 november 2021 om 16:56Oke waarschijnlijk is mijn darmwand dan beschadigd. Na een coloscopie en een endoscopie ter controle was er niets speciaals te zien ook niks bij echos.
Deze beschadigingen kan dit dan ooit uberhaupt voorbij gaan. Dus vanzelf helen. Ik neem l-glutamine en diverse dingen maar nog altijd zonder resultaat. Ik heb het echt gehad. Zo erg is dit. Die kut parasieten hebben mijn leven verwoest. Ik ben door dit gestopt met topsport en ben helemaal de kluts kwijt.
Als dit zo gaat blijven permanent dan weet ik echt niet joe ik zo verder moet leven. Elke dag is een struggle voor mij. Ik ga echt niet aftakelen hoor. Ik beëindig dit gezeik zelf wel.
Als dit kan genezen doe ik er alles voor.
ReagerenReader21 november 2021 om 17:10Bij bloedtesten van vitamines is alles goed. Geen enkel probleem.
echter als ik een vitaminepilletje inneem heb ik zwarte ontlasting, waarschijnlijk kan mijn darm moeilijk ijzer opnemen denk ik.
Ik heb ook de indruk dat mijn dunne darm helemaal de klote op is en dat die gewoon alles onverteerd achterlaat in dikke darm en vandaar dat mijn dikke darm spastische samentrekkingen krijgt.
volgens de gastro-enterologen kan men niets betekenen… er moet toch iets zijn dat mijn darmwand terug hersteld…
L glutamine
bottenbouillon
ik heb echt van alles al geprobeerd…
Calprotectine test negatief
stoelgang testen negatief
coloscopie niets te zien alles goed in orde, een biopt uit dikke darm en 1 biopt uit dunne einde van het dikke darm-begin dunne darm.
ik heb een endoscopie gehad ook voor een biopt van de darmvillis voor glutenintolerantie maar ook niets op te zien.
Er moet toch een medicatie ofzo zijn dat alles terug hersteld of een boost geeft.
ik drink elke dag kefir, ik eet al heel mijn leven gezond. 10 jaar al geen frisdrank. Altijd water gedronken. Mijn voeding kook ik altijd op kokosolie ook vroeger. Ik at altijd groenten fruit. Ik was zelf bezig met sport voeding en maak dus gebruik van al deze gezonde voedingspatronen. Ik snap niet hoe de shit ik zoiets heb gekregen, gewoon woest ben ik hierdoor geworden.
ik heb mijn hele leven lang 5|7 topsport gedaan en mijn hele leven lang gezond gegeten en gedronken.
indien iemand echt mij hierin wegwijs kan maken doe ik er evht alles voor. Ik ga sowieso ook binnenkort naar het buitenland om een hele check up te doen omdat ik voel dat men hier in belgie echt weinig kennis heeft over en voeding-en gastro-enterologie alsook darmheling. Ook opvolgingen gebeuren barslecht.
ReagerenDimitri eerenberg21 februari 2025 om 21:44https://www.orthokennis.nl/nieuws/behandelprotocol-bij-laboratoriumuitslag-IgG4-voedselallergie
Reageren
Kijk hier eens naar . Tabel van berberine onderin , ter ondersteuning van herstel. Als je even suplementen zoekt dan vind je wel goedkope en is redelijk goed onderzocht.