- Laura216 september 2012 om 15:08
Hoi, ik ben laura 21jaar.
Ik heb al een hele periode heel veel last van mijn maag en darmen. Ik heb een paar maand in Afrika gewoond en heb daar een serieuze darminfectie opgelopen. Daar een cocktail aan medicijnen gekregen, ook bij thuiskomst laten checken in tropisch instituut. Had wrs een parasiet gehad maar die is nu verdwenen.Toch heb ik nog ontzettend veel krampen ter hoogte van de dikke darm. Daarnaast ben ik ook elke avond kotsmisselijk (gevoel te moeten overgeven) en maag- en darmkrampen.
Ik ben nu al enkele maanden terug thuis maar de pijn blijft. Meerdere malen bij de huisarts geweest, die zegt dat het kan dat het een tijd duurt alvorens alles weer normaal werkt. Maar intussentijd zit ik er wel mee.. Vraag me ook af of het wel iets is uit de tropen?
Stoelgang is hele tijd diarree geweest, maar is nu weer oké. Ook de laatste dagen veel krampen rechterbovenbuik onder ribben. Verder ben ik moe, slaap slecht (had ik vroeger ook wel al) en heb het gevoel in een luchtbel te leven (alsof ik in een waas leef) beetje rare uitleg maar dat is waar ik nu mee zit.
2 reactiesReagerenGus9 september 2012 om 01:12Dag laura,
Reageren
Ik weet niet wat je probleem exact is, maar ik weet wel dat antibiotic niet alleen de “kwade” bacterien doden, maar ook de “goede”. M.a.w. je darmflora is overhoop gehaald en moet zich nu herstellen.
Ik zou dan ook veel yoghurts eten met veel schimmels/bacterien (bificus etc.)
En probeer deze link: http://www.kit.nl/kit/Koninklijk-Instituut-voor-de-Tropen
Groetjes, GusAnoniem30 december 2013 om 13:11Dag Laura,
Weet je ondertussen al wat de oorzaak was van deze klachten? Ik heb namelijk exact dezelfde symptomen.
Groetjes,
Joost.
Reageren