- Anoniem1 december 2013 om 13:29
Vannacht had ik weer een soort ‘aanval’ . Ik heb er al een aantal jaar last van, maar het komt niet zo vaak voor, ik denk gemiddeld 1 a 2 keer per jaar.
Het komt altijd vrij spontaan. Begint met lichte krampen in mijn buik die steeds heviger worden. Ik ga dan naar de wc en heb diarree. Intussen krijg ik een bleke/gele huidskleur, ga ik overmatig zweten, krijg ik tintelingen in mijn armen en benen, ik heb het gevoel alsof ik tijdelijk niet kan lopen of staan. Ook raak ik erg vermoeid tijdens zo’n aanval.
Normaliter duurt dat zo’n kwartier en dan is het weer goed.
Vannacht was het echter minder prettig. Het duurde heel lang en de krampen waren nog erger ivm menstruatie. Ik zweette enorm, tintelingen waren erg, duizelig, had het koud en dan weer warm, kon geen prikkels verdragen (geluid , licht), en vervolgens moest ik meerdere malen braken.
Ik heb maar even zo op de wc gezeten en toen met moeite naar boven gelopen en gaan douchen omdat mijn hele lichaam bezweet was.
Vervolgens op bed gaan liggen en ik ben weer terug in slaap gevallen.In totaliteit heeft de pijn denk ik wel 1,5 uur geduurd , met momenten dat het even beter ging.
Ik herkende dit gevoel omdat ik het dus vaker heb, maar niet zo frequent en ook niet zo heftig als vannacht. Daarom ben ik er nooit voor naar de dokter geweest
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
4 reactiesReagerenTandor11 december 2013 om 18:28Het is moeilijk te zeggen wat er aan de hand is. Het lijkt op een koliek of een migraine aanval.
Ik denk wel dat het goed om met je klachten naar de huisarts te gaan. Het is niet normaal om dat zo te hebben
ReagerenAnoniem1 december 2013 om 18:37Bedankt voor je reactie.
Is het niet raar om dan naar de dokter te gaan gezien het maar 1 a 2 keer per jaar voor komt? Ik denk er ook over om te gaan hoor, want ik vraag me steeds af waar het vandaan komt.
Kan het ook migraine zijn dan? Want ik had geen hoofdpijn. Vandaag heel de dag nog ziek achtig, misselijk etc.
ReagerenTandor11 december 2013 om 19:35Er zijn migraine aanvallen die niet gepaard gaan met hoofdpijn.
Reageren
Waarom zou het raar zijn om naar de dokter te gaan? Ook als het maar enkele keren per jaar voorkomt is het goed om de huisarts hierover te spreken. Hij kan misschien iets geven dat je kunt gebruiken tijdens de aanval.Elle24 november 2019 om 12:57- Ben je er nog achter gekomen wat je hebt? Het klinkt een beetje als wat ik heb.