John (moderator)
10 juli 2013 om 23:22Er zou bijvoorbeeld een darmonderzoek gedaan kunnen worden.
Misschien is het goed om bij de huisarts een verwijzing te vragen naar de internist.
Ergens gaat er iets niet goed in je lichaam. Voortdurend diarree is niet in orde. Dit gaat uiteindelijk ten koste van je gezondheid.gijsss22 augustus 2013 om 22:24Was helemaal vergeten om nog even een reactie te geven over hoe het verder is gegaan!
Ik ben namelijk toch nog maar terug gegaan naar mijn huisarts en gevraagd wat nu te doen, we hebben nog een keer het hele verhaal doorgenomen en vooral de klachten en hij verwacht niet dat het wat ernstig is aangezien ik naast de diarree totaal geen klachten heb of heb gehad.
Wel is het natuurlijk niet goed dat ik nog steeds zeker 1x per dag diarree heb en al hele tijd geen vaste ontlasting meerHij vond nieuw bloed en of ontlastings onderzoek weinig zinvol en zou me normaal inderdaad naar een internist sturen, alleen vertrok ik daar al te snel voor naar het buitenland en redde we dat niet meer qua tijd helaas.
Advies was het toch nog aan te kijken en als immodium werkt dat te gebruiken maar wel uitkijken dit niet teveel te gebruiken anders kan ik straks helemaal niet meer.
Verder was hij het wel eens dat het misschien door de spanning en stress zou kunnen komen van mijn laatste 8maanden (geen werk, financiën, en gedachte en geregel van emigratie) dus het op mijn bestemming ook even de tijd te geven in de hoop dat het toch ineens overgaat en anders toch daar verder te gaan met onderzoeken!
Ik hoop ook van harte dat het snel over is want word er gek van en had inderdaad ook gehoopt dat het voor mijn emigratie al over was! Geeft alleen maar weer meer stress, maar tijd zal het leren en ik laat het weten!
ReagerenAnna23 augustus 2013 om 13:08Blijf iig goed drinken ivm uitdrogingsgevaar.
Reagerengijsss25 augustus 2013 om 18:43Ja daar zal ik wel op letten!
Reageren
Maar aangezien ik het maar 1 of max 2 keer per dag heb en daarbij voldoende drink, niet verwacht dat ik uitdroog oid..Anoniem3 juli 2015 om 06:22Hallo gijs heeft u nog steeds last?
ReagerenAnoniem29 januari 2016 om 02:58Het is in inmiddels toch een ruime 2 jaar verder en ik zie ineens een nieuwe reactie op mijn vragen van toen en zal daar netjes op antwoorden.
Helaas is het zo dat ik inderdaad nog steeds last heb…… Ik woon inmiddels al een tijdje niet meer in Nederland en heb hier ook de nodige onderzoeken gehad maar tot op heden is er niks uitgekomen.
Er zijn periodes geweest dat ik bijna geen last had en ook periodes dat ik vast ontlasting had alleen waren die nooit lang, het grootste gedeelte van de tijd heb ik nog gewoon last.
Borrelende buik, soms beter krampen, opgeblazen gevoel en altijd diarree…..
Nu is toevallig weer net een periode dat ik er veel last van heb, ben in december op vakantie naar Nederland geweest en net voor die vakantie begonnen de klachten erger te worden en dat ik in Nederland was wilde ik bijna niet ver weg van huis in de angst dat ik naar een wc moest rennen, heel vervelend. Na terugkomst zijn de klachten meteen verdwenen en heb ik 4 dagen nergens last van gehad maar daarna zijn ze gewoon weer terug gekomen helaas en zit nu weer op het punt dat ik bijna na elke maaltijd naar de wc moet en meerdere malen per dag drang heb maar het dan negeer.
Is dus nog altijd aanwezig en het beheerst wel een beetje het leven helaas…. Je staat ermee op en gaat ermee slapen, constante onrustige darmen en ik heb er maar geen oplossing voor, heb nog niks kunnen ontdekken wat het erger of minder erg maakt.
Reagerengijsss29 januari 2016 om 03:00Het is in inmiddels toch een ruime 2 jaar verder en ik zie ineens een nieuwe reactie op mijn vragen van toen en zal daar netjes op antwoorden.
Helaas is het zo dat ik inderdaad nog steeds last heb…… Ik woon inmiddels al een tijdje niet meer in Nederland en heb hier ook de nodige onderzoeken gehad maar tot op heden is er niks uitgekomen.
Er zijn periodes geweest dat ik bijna geen last had en ook periodes dat ik vast ontlasting had alleen waren die nooit lang, het grootste gedeelte van de tijd heb ik nog gewoon last.
Borrelende buik, soms beter krampen, opgeblazen gevoel en altijd diarree…..
Nu is toevallig weer net een periode dat ik er veel last van heb, ben in december op vakantie naar Nederland geweest en net voor die vakantie begonnen de klachten erger te worden en dat ik in Nederland was wilde ik bijna niet ver weg van huis in de angst dat ik naar een wc moest rennen, heel vervelend. Na terugkomst zijn de klachten meteen verdwenen en heb ik 4 dagen nergens last van gehad maar daarna zijn ze gewoon weer terug gekomen helaas en zit nu weer op het punt dat ik bijna na elke maaltijd naar de wc moet en meerdere malen per dag drang heb maar het dan negeer.
Is dus nog altijd aanwezig en het beheerst wel een beetje het leven helaas…. Je staat ermee op en gaat ermee slapen, constante onrustige darmen en ik heb er maar geen oplossing voor, heb nog niks kunnen ontdekken wat het erger of minder erg maakt.
ReagerenMede ontlaster19 mei 2016 om 18:53Beste Gijs,
Wauw inmiddels 3 jaar verder! Heb je er nog steeds last van?
Ik ben googlend op je thread gekomen, omdat ook ik sinds 2 weken terug last heb van te dunne ontlasting zonder verdere klachten. Nou is het niet de standaard diarree dat ik wel eens in het verleden heb gehad waarbij het echt spettert, maar in verhouding met normale ontlasting is dit zeker weten te dun. Ik moet zeggen dat ik door omstandigheden veel aan mn hoofd heb en weinig tijd besteed aan gezondheid. Echter eet ik wel gewoon normaal en gevarieerd en sport ik ook wekelijks. Daarnaast drink ik gemiddeld 2,5 tot 3 liter per dag.
Gelukkig hoef ik niet meerdere keren op een dag naar de wc. Soms hoef ik maar 1 keer per 2 dagen zelfs, maar het leek mij niet al te gezond ivm het verliezen van teveel vocht en mineralen. Ik ga Yakult ook maar eens proberen om mn darm flora weer in evenwicht te brengen, jammer dat het bij jou niet de gewenste werking heeft gehad. Hopelijk kan ik dit probleem wel snel tackelen. Vind het oprecht vervelend voor je dat het zo lang aanhoudt, maar hoop uiteraard dat dit mij niet overkomt!
ReagerenAnoniem9329 augustus 2016 om 22:43Hoi iedereen!
Ook ik kwam deze thread tegen door te Google-en. Ik heb hier zelf ook wel eens last van (borrelende buik, dunne ontlasting, vaak naar het toilet moeten) maar bij mij wisselen deze perioden zich regelmatig af waardoor het nooit erg ernstig lijkt. Bij mij hangt het samen met mijn menstruatie cyclus, alcohol verbruik, dieet en de hoeveelheid kopzorgen. Psychosomatische maag en darm klachten komen immers ook erg veel voor.
Mijn vriend heeft er ook last van en bij hem houden de perioden langer stand. Hij heeft zich uitgebreid laten testen op werkelijk vanalles. Hij is uiteindelijk bij een dokter gekomen die vermoeden dat hij allergisch is voor bepaalde dingen. Hij krijgt dan alleen geen last van zijn mond/tong/huid of wat dan ook, maar zijn darmen raken enorm geïrriteerd als ze eten zoals wortels, melk producten, sommige soorten noten en vruchten moeten verteren. Er blijken bepaalde soorten ’thema’s’ qua etenssoorten te zijn waar sommige mensen niet tegen kunnen.
Misschien is een rondje Google en informeren bij een dokter of je eens op allergieën getest kunt worden ivm prikkelbaardarm syndroom (irritable bowl syndrome voor de OP die in het buitenland woont) daar mee kan samenhangen. Het is in ieder geval een idee dat ik wilde achterlaten voor jullie. Rot om daar zo veel last van te hebben! Succes
Reagerentheobosman14 januari 2017 om 04:21IK heb lang tijd diarree, kunt u me adviceren wat ik doen,komtbdat de medicijnen 5 soorten of verkeerd eten of door de pijn in de wat ik nu heb?
ReagerenJohn (moderator)
14 januari 2017 om 09:04Ik denk dat het goed is om dat met de huisarts te bespreken.
Reagerenribs1 februari 2018 om 09:28Hoi Gijs,
Mijn moeder heeft ook jaren diarree gehad. Kwam ook nooit iets uit. Uiteindelijk darm onderzoek gehad in het ziekenhuis en eindelijk een diagnose gekregen; collagene colitis, zeldzame darmziekte. Soms moet je echt een onderzoek eisen. Succes!
ReagerenMarza6 februari 2019 om 09:14Ik heb al jaren last van waterdunne diarree. Het begon met een paar keer per jaar korte periodes. Het werden steeds vaker en langere periodes. Ik ben in t begin ook bij de huisarts geweest voor allergietesten. Uiteindelijk bij de MDL arts terechtgekomen en die heeft bij mij collagene collitis vastgesteld. Heel lastig probleem wat je erg belemmert in je doen en laten. Je voelt je ziek en moe en valt er erg van af. Ik heb er medicijnen voor gehad waar ik nog zieker van werd. Wel heb ik jaren baat gehad bij voedingssupplementen van een Homeopatisch arts. Nu heb ik weer veel last en het lijkt of niets helpt. Om ervaringen uit te wisselen zou graag in kontakt komen met mensen die de zeldzame ziekte collage collitis hebben. Sterkte allemaal!
ReagerenMaria14 februari 2021 om 15:32Hallo,
Ook ik kamp nu al ruim 2 jaar met deze irritante klachten.
Heb ook Collagene Colitis en slik Budenofalk capsules, 1 per dag.De ene x helpt het wel, maar soms ook helemaal niet. 3 tot 5 x of vaker dunne ontlasting. Borrelen en krampjes de hele dag. Heb verschillende diëten gevolgd oa Fodmap dieet, helpt niets.
Kurkuma capsules, Probiotica, cbd olie. Geen vlees meer, wel vis. Heel veel groenten en psyliumvezels. Kefir wel, maar geen melkproducten. Acupunctuur. Ben zelfs onder behandeling van een psycholoog geweest, maar helaas niets heeft geholpen.
Ben ten einde raad.
Wie O wie weet er een oplossing?
ReagerenCatootje14 februari 2021 om 23:31@Maria, dan beter advies vragen aan natuurgenezer. Iemand die ook kijkt naar je voedingspatroon en gebruikt maakt van voedingssupplementen.
Ken die aandoening op zich niet. Diarree kan diverse oorzaken hebben. Denk aan te weinig maagzuur maar ook door ontregelde schildklier. Als je al ontregeld bent, beter van de soja afblijven, omdat die je schildklier kan ontregelen. In soja maar ook andere voedingsmiddelen zitten goitrines, die een ontregelende werken op je schildklier hebben.
Reageren