Zoeken Vraag het forum

Radeloos, maag/darmklachten?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • SvG – 23jaar

Hallo allemaal,

Ik ben op dit moment een beetje radeloos. Ik wordt op dit moment, voor mijn gevoel niet serieus genomen door de huisarts. Sinds ik terug ben van vakantie (8 weken geleden, Dominicaanse Republiek) heb ik klachten gekregen die mij op dit moment in het dagelijk leven belemmeren.

Ik heb de volgende klachten:
    Een opgeblazen gevoel, dit is niet gerelateerd aan eten. Het opgeblazen gevoel kan elk moment op de dag opkomen. Soms drukpijn ter hoogte van de bovenzijde navel tot het borstbeen. Gewichtsverlies van 4kg. Rugpijn ter hoogte van de bh-band. Deze kan uitstralen naar zowel de linker als de rechterkant van de rug. Mijn linkerrib ligt hoger dan mijn rechter rib. Wanneer ik plat op bed lig kan je duidelijk waarnemen dat er een hoogteverschil is. En ik heb éénmalig bloedverlies bij mijn ontlasting gehad nadat ik twee weken thuis was van vakantie.

Tot slot heb ik last van mijn ontlastingspatroon. Voor de vakantie had ik soms last van diarree of brokkelige ontlasting. Ik heb hier echter niet veel aandacht aan besteed, want over het algemeen is mijn ontlasting goed. Ook had ik een, voor mijn gevoel, gelijk frequentiepatroon. Nu ik terug ben van vakantie moet ik echter minimaal 2x tot 3x per dag. s’Ochtends als ik wakker wordt moet ik direct, anders krijg ik krampen. En mijn ontlasting blijft drijven. De kleur van de ontlasting is te omschrijven als pindakaaskleur.

De huisarts doet het af als een opgelopen infectie die tijd nodig heeft om te genezen. Er is een algemeen bloedonderzoek gedaan en middels bloedonderzoek gekeken naar een maagzweerbacterie, nier-, lever- en alvleesklierfunctie. Deze uitslagen gaven prima waarden aan en er is niks opmerkelijks gevonden.

Ik maak me echter steeds meer zorgen en weet niet goed welke stappen ik moet ondernemen. Ik heb op internet gekeken en mijn verschijnselen kunnen heel onschuldig zijn, maar ook tekenen van ernstige ziekte. Herkent iemand zich in mijn klachten? En wat raden jullie aan te doen?

Groetjes S (23jaar)

8 reacties
    Reageren
    Zomaar

Je zou eens Rennie kunnen proberen.

Reageren
    Laura21

Hey, ik heb hetzelfde voor na een vakantie in afrika en zit nu ook te sukkelen met maag en darmen.
    Heb je al eens eens een stoelgangonderzoek laten doen om te testen op parasieten?

Reageren
    S (23jaar)

Ontlasting onderzoek is gedaan. Parasieten zijn niet gevonden. Daarnaast heb ik anderhalve week maagzuurremmers geslikt, totaal geen effect. Zijn er mensen met dezelfde klachten? En wat was bij jullie de diagnose? Ik krijg maandag een maagonderzoek. Ben benieuwd wat hieruit komt.

Reageren
    Yanneke

Wat houd een maagonderzoek in?

Reageren
    S(23jaar)

Een gastroscopie. Er wordt via een slag in de mond, slokdarm in de maag en twaalfvingerige darm gekeken. Ik ben er zelf niet van overtuigd dat het aan mijn maag ligt. Ik verwacht eerder aan mijn darmen.

Reageren
    Els

Dus voeding aanpassen?

Reageren
    SVG(23jaar)

Niet persee voeding. Ik merk geen patroon in de klachten en het geen wat ik eet. Ben inmiddels wel erg ongerust. Ik krijg woensdag de uitslagen van het weefsel dat is weggenomen bij het maagonderzoek. Mocht hier niets uitkomen wil ik graag naar een internist…

Reageren
    Anoniem

Weet je inmiddels wat t is want ik heb exact dezelfde klachten?! Lees ik nu….ben ook radeloos en maagonderzoek gehad niks gevonden. Wel borrelia igm positief getest in mijn bloed…

Reageren
Reageer op: Radeloos, maag/darmklachten?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.