Zoeken Vraag het forum

Wegblijven van ontlasting

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Lin81

Al jaren kamp ik met buikpijn. Nu na de geboorte van mijn dochter 4 jaar geleden is het erger geworden. Na vorig jaar te zijn geopereerd hebben zij mijn blinde darm eruit gehaald, mogelijk was het dat. Maar helaas. Darm zag er prima uit dus hebben zij nog verder gekeken. Darm eruit gehaald en bekeken, voor zover zij dan kunnen zien. Niks. Uiteindelijk naar huis gegaan na een week, volgepompt met antibiotica en de diagnose PID. Na tig bezoeken aan de gynaecoloog niks aan de hand. De eierstokken zien er prima uit, geen cyste te vinden. Ook gelukkig. Nu alweer bijna elke 5 weken vreselijke buikpijn en nu al anderhalve week thuis met tramadol, paracetamol met codeine en panadol. Niks helpt. Nu heb ik er nog een probleem bij en daarom ben ik overstag gegaan om hier wat achter te laten. Ik weet dat ik bijna elke dag naar de wc moest. Nu al een week, ik hoef niet! Maar ik weet dat ik moet. Ik eet gewoon goed, heb ook trek, en niet misselijk. Wie herkent dit?? Over twee weken heb ik een darmonderzoek. Maar dit was eigenlijk om alleen maar dingen uit te sluiten, omdat geen last had van m’n stoelgang. Nu dus wel!
    Ik hoop dat iemand iets herkent of tips en/ of ideeën heeft.
    Groet.

3 reacties
    Reageren

Adviezen

Drink ten minste 1,5 tot 2 liter per dag.
    Gezonde voeding is belangrijk. Als u gezond eet, krijgt u voldoende vezels binnen. Vezels houden vocht vast in de darm. U krijgt hierdoor meer en zachtere ontlasting en de werking van de darm wordt gestimuleerd. Vezels zitten vooral in volkoren- en roggebrood, aardappelen, volkoren pasta, zilvervliesrijst, peulvruchten (bonen, erwten, linzen), groenten (ook rauwe groenten) en fruit. Ook in volkorenbiscuit, muesli(repen), rijstwafels en popcorn.
    Bewegen: Zorg dat u iedere dag ten minste een halfuur intensief beweegt (drie keer tien minuten of twee keer een kwartier mag ook). Ga bijvoorbeeld wandelen, rennen, fietsen, zwemmen of tuinieren. Daardoor komen de darmen ook in beweging en komt de ontlasting beter op gang.
    Ga naar het toilet zodra u aandrang voelt. Stel dit niet uit, ook al heeft u het druk.

Lees verder/Bron:
    http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/Obstipatiebijvolwassenen.htm

Reageren
    Sofie

Allemaal onzin die dieetjes en bewegingstips, niets helpt! Oh, dan zit het maar tussen de oren zeker, of stress? Ik ben al die praatjes beu, en mijn chronische buikpijn ook. Ik sta alleen en moet maar met de pijn leven, er niet over klagen en stralend door het leven gaan zodat de mensen rond mij er geen last van ondervinden! Ik ben 40 jaar en moet zo derest van m’n leven verder?? Pffffft!

Reageren
Reageer op: Wegblijven van ontlasting
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.