Zoeken Vraag het forum

Pijn linksonder buik (vrouw, 22)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Marleen

Hey!

4/5 maanden geleden ben ik met ernstige buikklachten naar de huisarts geweest. Toen ben ik doorgestuurd on echos te laten maken en daar kwam uit dat ik vetbultjes op mijn darm had zitten die waren gaan ontsteken.

Hoe ik eraan kwam? Geen idee. Nou ja, jawel. Slecht eten (niet voldoende vezels) of het te lang ophouden van mijn ontlasting.

Nu heb ik daar een tijd geen last meer van gehad maar is alle ellende vorige week week komen opzetten en heeft zich zondagavond weer ontwikkeld naar dezelfde soort pijn.

Poepen kan ik niet. Ik voel een lichte drang, maar als ik ga zitten komt er niets en wat er tussendoor uitkomt is vaak een ‘mini worst’ wat bestaat uit een hard deel en een zachter deel. Toen dat er vanmiddag uitkwam zorgde het ook voor een lichte opluchting.

Met andere woorden: ik heb hoogstwaarschijnlijk weer een opstopping die wellicht weer voor een ontsteking zorgt.

Nu is mijn vraag aan jullie (ik eet voldoende, alleen niet de goede dingen + ik heb afgelopen avond een zakje ingenomen wat poepen moet stimuleren): wat zorgt ervoor dat ik mijzelf als het ware ‘kan legen’? Welk type voedsel? Het doet zelfs zeer als ik lach/hoest…

Ik hoop dat iemand raad weet!

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Zorgen dat je voldoende water drinkt ( minimaal 2 liter) vezelrijke voeding en dagelijks een struk vers fruit.

Reageren
Reageer op: Pijn linksonder buik (vrouw, 22)
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.