Home / Maag & darmen / 7 maanden darmklachten
Hallo iedereen,
Vrouw van 21 hier, die de afgelopen 7 maanden last heeft van darmklachten. Het begon met wat leek op een buikgriep (koorts, buikpijn, diarree, kokhalzen, maar niet spugen). Mijn huisarts heeft me ook naar huis gestuurd met het advies rust, bouillon eten, etc.
Het leek langzaam weg te trekken, maar plotseling kreeg ik weer last van de misselijkheid en buikpijn. Soms had ik een paar dagen diarree en andere keer constipatie. Nu heb ik daar psylliumvezels voor, en gaat dat best wel goed.
Deze klachten komen en gaan om de zoveel weken. Sinds 4 maanden ook vaak het gevoel alsof ik nodig naar de wc moet, maar dat niet lukt. Ook een raar gevoel rechts onder mijn navel (geen diepe pijn, maar meer alsof er een blauwe plek zit, trekt soms ook). Diep op deze plek is er ook iets hard te voelen, en wat pijnlijk is als je er op drukt. (nadat er op echo niks te vinden was denkt de dokter dus dat het gewoon orgaan is)
Vaak afspraken bij de dokter gehad, en nu in het ziekenhuis. Verschillende onderzoeken gehad:
6x bloedprikken (B12 te laag)
2x ontlastingsonderzoek (niks te zien)
2x echo, (niks te zien, op nier cyste na)
1x coloscopie (niks te zien)
Nu wou mijn arts niet gelijk weer onderzoeken doen, dus hij had een afspraak gemaakt 2 maanden na de echo, en als het erger werdt moest ik bellen. Het ging voor 2 weken helemaal goed, maar stond gisteren weer bijna te kotsen op werk, en gisteren en vandaag pijn rechts onder de navel. Dus gebeld, en afspraak is verplaatst naar volgende week. IBS springt natuurlijk vaak in mijn gedachten op, maar ik hoor vaak dat dat komt door bepaalde soort voedsel. Nu heb ik niet het idee dat ik klachten krijg door voedsel.
Ik ben zeker niet dood ziek, maar het weerhoud mij wel van bepaalde dingen in het leven, en met een baan waar ik de hele dag fysiek bezig ben is het niet heel fijn. Iemand ideeën?
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!