Help! grote scheur in perenium, en moet over 4 maanden bevallen :S

Hoi,

Ik maak me ontzettend grote zorgen.
    Ik heb al voor de zwangerschap last gehad van aambeien, dit door te harde ontlasting..
    Maar nu ik zwanger ben, heb ik opeens een ontzettend grote scheur in het perenium.

Ik ben doodsbang dat dat over 4 maanden, ookal is het hersteld, dat deze huid van zichzelf gewoon slap is en ik uit zal scheuren tot de anus.

Ik vind overal wel creme's om de pijn te verzachten, maar het belangrijkste voor mij is: dat deze scheur verdwijnt, dus ben ik op zoek naar tips en middelen die niet alleen de pijn verzachten, maar ook de huid herstellen en vestevigen, zodat de kans op uitscheuren zo klein mogelijk zal worden gemaakt.

Naar de dokter ben ik a geweest, maar die heeft me alleen maar verzachtende creme meegegeven en de tip dat ik veel moet drinken i.v.m. harde ontlasting..
    Zelf had ik al eerder zo'n verzachtende creme bij de drogist aangeschaft, maar toch mijn grote schrik word de scheur alleen maar groter.. terwijl de ontlasting echt niet meer hard is..

Hebben jullie een hele slimme tip voor mij, of idee welke creme ik kan kopen die zorgt voor versteviging en duidelijk herstel van huiddscheuren en wonden?

Heel erg bedankt,

Z.

(ik reageer alleen maar terug, op een serieus antwoord, aangezien iedereen hier als gast een bericht kan plaatsen.. zo'n probleem is al vervelend genoeg laatstaan vervelende reacties.. maar goed, ik ga daar maar niet van uit ;))

Reageren

Ik ken eigenlijk alleen de Calendula zalf van Weleda...

Reageren

Tegen de eventuele harde ontlasting kun je gezonde stoelgangthee van Jacob Hooy drinken. Toch een fijne zwangerschap gewenst.

Emma

Reageren

Hallo, als kraamverzorgende weet ik wel wat over uitscheuren en perineums. mijn tip is de aambeienzalf van curanal (te bestellen via internet) en eventueel de perineum massageolie van Weleda. de huid van je perineum moet niet stevig worden want harde huid scheurt sneller. de plaats waar je een lidteken hebt is niet persé gevoeliger voor inscheuren. 's nachts slapen zonder ondergoed zodat alles goed kan luchten. Heel veel succes met je bevalling en een fijne kraamtijd.

Reageren

Fijn dat er toch zoveel berichten komen op haar vraag! Bedankt Anneke ook voor jouw bijdrage.

Sara

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Help! grote scheur in perenium, en moet over 4 maanden bevallen :S

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe