Zoeken Vraag het forum

Elke ochtend misselijk! (man)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

@Jasper, bedankt voor je update!

Gijs

Hi Jasper, ik ben misselijk om de zelfde redenen en dat terwijl ik dit zit te lezen met toevallig een schaaltje yoghurt. Maar ik loop er al 3 jaar mee rond. Ik ben vroeger ook er voor bij de dokter geweest en niets hielp. Dus op hoop van zegen maar dat het goed komt,

Reageren
    Anoniem

ja dat vraag ik em dus ook af ik heb presies hetzelfde meestal begind het zodra ik wakker wordt

Reageren
    Anoniem

Ik heb een tijdje last van misselijkheid gehad toen ik vitamine B slikte. Doe je dat misschien?

Reageren
    Anoniem

Ik begon een maand geleden steevast half uur na het ontbij misselijk te worden. Ik eet heel gezond. De symptomen leken op lactose intolerantie dus stapte ik over op soyamelk voor mijn brinta. Hielp niet. Zo een aantal dagen afgewisseld om bepaalde voedingsmiddelen uit te sluiten zonder resultaat. Vorige week gigantische maagpijn. Opgenomen in het ziekenhuis, morfine hielp niet. Werd platgespoten met pantaprazol, paracetamol, morfine en een aantal variaties op de bekende -pam.

Niet hielp blijvend. Gigantische aanvallen bleven komen. Een scopie gehad, ze dachten aan een maagzweer of zelf perforatie. Echo gedaan, foto’s va de buik en longe, hartfilmpje, CT scan.

Ze kunnen niets vinden en ben eergisteren ontslagen omdat de aanvallen wegbleven. Ben wel constant misselijk en heb een honger gevoel maar geen trek, alleen de nare weeige maag.

Slik pataprazol 2x per dag. En verder dikke pech. Ze kunnen niets vinden…. Ik zit met mijn handen in het haar.

Reageren
    Anoniem

Baking soda bij de toko kopen,( oranje pakje van Arm & Hammer) €2 halve theelepel op een kopje lauwwarm water iedere twee uur nemen. Een natuurlijk middel dat wonderen verricht.

Reageren
    Anoniem

Inmiddels al wat wijzer geworden? Ik heb hier namelijk ook al een tijd ontzettend last van.. Heb wel “sepastische ” darmen en dus gevoelig voor stress maar heb ben zooo misselijk sochtends en soms snachts (word ik er wakker van), heb periodes waar ik iedere dag ziek wakker word en periodes waarbij het allemaal goed gaat…

Reageren
    Anoniem

He! Ik ben hier gekomen om op internet te zoeken hoe het kan dat ik elk ochtend misselijk ben.. Ik ben pas 14 jaar oud maar hoe komt dit? Ik heb veel stress, ik zit ook in een moeilijke sitautie qua thuis, enz. Maar ik maak me nog al zorgen over mezelf.. wie kan me helpen?

Reageren
    John (moderator)

[quote]Ik heb veel stress, ik zit ook in een moeilijke situatie qua thuis, enz.[/quote]
    Je hebt het antwoord zelf al gegeven. Stress kan de klachten veroorzaken. Ga met de klachten naar je huisarts.

Reageren
    Anoniem

ik herken dit ook, bij mij zit het probleem erin dat ik geforceerd wakker word ( wekker b.v) op het moment dat die afgaat is er nog niks aan de hand tot ik beneden kom dan begin ik misselijk te worden en als ik pech heb dan spuug ik er ook nog eens bij. niet dat er iets uitkomt maar goed. ik krijg s’morgens geen hap door mijn keel. en producten zoals yoghurt en melk mag ik niet hebben ivm allergie. ik word er verschrikkelijk moe van en wou dat ik er van af kon komen.

Reageren
    Anoniem

Ik heb precies hetzelfde. Ik ben ook man en 24 jaar en echt al 10 jaar heb ik last hiervan. Daarom zit ik een beetje het internet af te zoeken naar oorzaken. Als ik niet meteen opsta zodra ik wakker ben geworden ben ik zo beroerd en misselijk en moet ik eigenlijk altijd ook overgeven, ook al komt er bijna niks uit. Helaas kon de dokter niks vinden, dus ik denk dat dit een psychisch probleem is.

Reageren
    Anoniem

Ik ben vaker naar de dokter geweest en merk dat het probleem niet aan me maag of darmen ligt. Ik ben continu boertjes aan het laten en ben misselijk in de morgen en gedurende de dag wordt het minder.

Als je een analyse van je zelf maakt gedurende de dag zul je zelf het probleem vinden. Het is eigenlijk niks anders dan mentale uitputting.

De problemen die dit kunnen veroorzaken zijn:
    +Dat je je te veel aantrekt van andere mensen
    +Het helpen van mensen en niet denken aan jezelf
    +stress
    +zorgen
    +leugens (dit kan op lange termijn energie kosten)

Dit gaat slecht klinken maar wordt wat meer een egoïst denk wat meer aan jezelf want je kunt het mentaal niet aan.

Je kunt dit namelijk controleren op meerdere manieren.
    In de morgen voel je je slecht omdat je de hele dag aan moet in die dag zitten stressfactoren zoals werk, collega’s en andere zorgen.
    gedurende de dag wordt je beter omdat je weet dat de dag tot een einde is aan het komen en je al van de meeste zorgen af bent.

En nu komt de beste situatie: Als je een goede dag hebt omdat je gelukkig bent om welke reden dan ook dan zul je merken dat je je stukken beter voelt of het helemaal weg is.

Reageren
    fit instructeur

Jasper het drinken wat je drinkt tijdens het sporten moet je niet meerekennen met je dagelijkse aanbevolen hoeveelheid water … 2 L minimaal.
    Drink ook niet als een idioot aan het eind vna je training je flesje weg.. Watervergiftiging bestaat ook en deze is zelfs levensgevaarlijk vaak voel je wat hoofdpijn als gevolg hiervan… Je lichaam kan het vele vocht niet verwerken waardoor er teveel vocht in de hersens komt . dit kan ook je misselijkheid veroorzaken de dag erna…..( het herstel van je hersens/Lichaam)

Reageren
    Anoniem

Hey Jasper,
    Ik herken je probleem , ik ben zelf een meisje maar ik heb ook heel vaak last van ochtend misselijkheid.. Ik ben niet zwanger want ik heb hier al jaren last van.
    Wat bij mij altijd helpt is frisse lucht, even een raampje open zetten of misschien even naar buiten lopen.

Reageren
    ECvD

Ik, man 46 heb sinds enkele maanden ’s ochtends vroeg een weeïg en misselijk gevoel. Het is alleen als ik, op de wekker vroeg op moet. Ik denk dat het psychisch is aangezien ik al sinds enkele jaren kamp met een burn-out. Als ik alle reacties hier lees bevestigd dat mijn vermoeden dat het psychisch is en niet lichamelijk.

Reageren
Reageer op: Elke ochtend misselijk! (man)
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.