Zoeken Vraag het forum

Elke dag buikpijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Doornroosje92

@ Rosa

Ik heb daar ook aan gedacht dat ik een voedsel allergie zou hebben maar ik weet niet of je zomaar naar het ziekenhuis kan gaan en jezelf mag laten testen ben bang dat ik dan toch weer naar de dokter moet en die zegt dat ik naar de diëtiste moet.. Maar daar heb ik al gelopen. Ik weet niet wat tolerantie is maar ik zal het opzoeken op internet.
    Ik hoop het ook loop er al jaren mee 🙁

Rosa

Hoi doornroosje,

Ik zou het als ik jou was toch proberen bij de je huisarts, want het is voor jou ook zo niet echt lekker leven.
    Helaas doen ze vaak moeilijk hoor. Maar goed door ‘drammen’ weet dat het moeilijk is!
    Ben benieuwd, laat je weten wat je doet/ hoe het afloopt?

Had je al opgezocht wat een intolerantie was?

Groetjes Rosa

Reageren
    Liekie1982

Intolerantie is gewoon iets waar je niet tegen kan.
    Je hebt lactose-intolerantie maar ook bijvoorbeeld suiker-intolerantie of gluten-intolerantie.
    Intolerantie is dus niet een allergie op zich…het betekend puur verminderde weerstand tegen bepaalde stoffen.

Reageren
    Doornroosje92

Ik heb het opgezocht inderdaad. Ik laat weten hoe het is gegaan. Ik weet alleen niet of ik binnenkort naar de dokter ga of ik dat ik het deze zomervakantie nog aankijk aangezien ik ook op vakantie ga.

Reageren
    Arenda

Ik ben in januari bevallen van een prachtige zoon!! Nooit ergens last van af en toe van me ontlasting sinds juni is dat erger geworden en ben nu een angst aan het creeeren me ontlasting is de ene keer bijna water en de andere keer lukt het niet!! Heel erg vervelend en als ik dat van jullie lees herken ik dat probleem! Ik durf nu niet echt ergens naar toe want weet dan geen wc te vinden zet regelmatig de auto aan de kant en ga dan in de bosjes heelvervelend omdat het de ene keer alleen de druk is en de andere keer water. Heb van de dokter ook die zakjes gehad maar heb niet het idee dat het werkt, baal er gigantisch van en het beheerst voor me gevoel soms me sociale leven! Ik ben daar heel erg van bewust ik ga vande week weer de dokterbellen en met jullie suggesties hoop ik dat hij me kan helpen!! Ben er gewoon klaar mee en weet niet meer wat ik moet doen! Als ik een afspraak heb eet ik gewoon de hele dag niks omdat ik vang ben dat ik de hele tijd op de wc zit. Sorry voor me hele verhaal maar ben blij omdat van jullie te lezen dat ik dus niet de enige ben met dit probleem

Reageren
    Doornroosje92

Hoi Arenda,

Nee dat ben je absoluut niet en het is erg vervelend om te lezen dat je er ook zo veel problemen mee hebt. Het beïnvloed heel erg het sociale leven en je kan er niks tegen doen want de dokter weet (bij mij althans) geen oplossing. Het is heel moeilijk en je zal bijna denken dat het een kwestie van mee leren leven is maar dat is moeilijk want het is zo vervelend. Ik hoop voor je dat de dokter wel wat voor jou heeft.

Groetjes Doornroosje 92

Reageren
    Ik
    dahma

Jaren denk 13jr geleden is bij mij een melkallergie ontdekt, sinds dien hou ik me netjes aan het dieet en heb ik geen darm en buikklachten meer. Perfect zou je denken tot dat ik in juni2011 beviel dmv een keizersnede na 2dagen ziekenhuis mocht ik naar huis omdat ik naar het toilet ben geweest. De eerste week ging redelijk qua ontlasting, en vanaf toen heb ik echt elke dag buikkrampen na het eten, lijkt het of heel mn buik opzet en heb ik last van diaree. Ik ga daarom ook nooit de straat op zonder diareeremmers. Als we uit eten gaan neem ik al een tabletje in tijdens het eten. Dan hoef ik maar 1x naar het toilet en hou ik de rest binnen. Heeft iemand dit misschien ook gehad? Ik ben echt ten einde raad!

Reageren
    Bibi

Ik had dat ook en de dokter zei precies hetzelfde als bij jou!! Weet je wat helpt? Groene thee drinken daar wordt je buik rustig van en als het te bitter is doe er wat zoetjes bij! ( heb je al gedacht aan misschien menstruatiepijn? Of ben je het al??)

Reageren
    Anoniem

ik eet gewoon wat ik normaal eet en niet te veel
    en gezond maar ’s avonds krijg ik zo’n buikpijn

Reageren
    Tandor1

Hoe laat eet je voor de laatste keer?

Reageren
    Anoniem

Dag Leiki,

Wat krijg je dan van medicatie ?

Els

Reageren
    Anoniem

hoi
    ik heb t ook
    ik kan niet elke dag naar de wc en heb van de dokter een medijcijn gekregen
    een zaktje met granen erin dat zou helpen maar helaas,
    ik kruip ook bijne naar d wc, helaas moet mijn gezin eronder lijden,
    ik zit veel op wc en heb veel pijn,
    ik heb de laatste paar keer geen controle meer over mijn billen als ik niet n de wc loop ben ik te laat en letterlijk de lul(sorry voor dat woord)
    ik heb eerst dikke ontlasting
    als ik klaar ben kan ik na paar minuten weer en word t dunner
    3e x is t net water,
    ik heb volgns arts ook last van spstische darm en wil mij niet naar ziekenhuis sturen voor onderzoek,
    morgen ga ik naar dokter en sla ik met vuist op tafel en eis ik het ik wil dat het over is.
    ik had toen ik klein was ook buikpijn en zou er overheen groeien helaas is dit niet t geval
    maaar ik wil er echt vanaf word er gek van……

Reageren
    Tandor1

Ik zou de huisarts inderdaad duidelijk maken dat je een verwijzing naar de MDL arts wil.

Reageren
    Anoniem

Die 2e wat je zegt heb k ook last van. Echt elke x na het avond eten ga k naar de wc door erge buipijn (onderbuik meer) maar k krijg het juist dan op wc erg koud. En ook diaree. En zit er echt een kwartier op of zo. Soms bega k ecgt van de pijn. En wordt er gek van.

Reageren
Reageer op: Elke dag buikpijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.