- Keukenmeid11 mei 2012 om 10:44
Goedemiddag, beetje genant onderwerp. Ik ben een tijd geleden al bij de dokter geweest voor mijn darmen, vaak diarree etc. Blijkt uiteindelijk spastische darm te zijn. Nu heb ik sinds kort een vriend en laat ik best veel scheetjes, ook als ik het echt niet doorheb! Bijvoorbeeld in mijn slaap hoor ik ze zelf, en ze zijn echt niet zachtjes. Nu heb ik altijd wel last van mijn buik na het eten maar bij mijn vriend is het behoorlijk vervelend aan het worden. ‘S avonds moet ik de hele tijd mijn buik en de scheet inhouden waardoor het gaat borrelen en na een tijd naar de toilet moet. Maar dit kan zo niet verder, is er een oplossing met medicijnen of andere oplossingen?
Alvast hele erge dank!!!6 reactiesReagerenTom11 mei 2012 om 10:51herkenbaar probleem ik heb dezelfde vraag en probleem.
Heb jij dan ook pijn van je spatische darm?
Ik vaak links boven de navel, echt vervelend.De dokter had mij iets voorgeschreven met munt en immonogas ofzo, het hielp echter niks.
ik ben dus ook benieuwd naar een antwoord op je vraag.
groeten,
Reageren
TomKeukenmeid11 mei 2012 om 10:55Hoi Tom, hielp het niet nee? Ik heb een soort poeder gekregen om sowieso toen mijn ontlasting bij elkaar te houden(zo vies!) Ik las net ook iets dat het met allergie te maken kan hebben en geen goeie verwerking in de darmen. Ik heb koe melk allergie en als ik teveel melk producten eet krijg ik wel vaker diaree.. maar nu weet ik niet of het te maken heeft met de scheten laten..het kan gewoon écht niet, en om nou te zeggen ‘sorry schat, het kan zijn dat ik er een laat’ ik durf het er niet eens over te hebben..soms hoop ik dat ie niks gehoord heeft. Gister verschoof ik op mijn buik naar voren op de bank en kwam er echt een hele grote scheet uit..en zei maar dat het de bank was..
ReagerenKeukenmeid11 mei 2012 om 10:58Ik heb geen stekende pijnen trouwens ik heb meer een borrelbuik..dat er heel veel gas binnen zit. Vaak ook dat ik echt moet ‘rennen’ naar het toilet ergens, moet vaak naar het toilet voor meerder keren ontlasting
ReagerenOlga16 mei 2012 om 08:25Zijn jullie nog niet bij een diëtist geweest? Die kan wellicht helpen door de voeding aan te passen. Wat er in gaat, komt er namelijk ook weer een keer uit…
ReagerenTom20 mei 2012 om 16:02Mijn dokter vertelde me dat ik prikkelbare darmsyndroom heb. Mijn broer en moeder hebben het ook.
Het vlug moeten naar het toilet lopen is herkenbaar. Ik heb het zelden, mijn moeder heeft het vaak.
Mijn moeder heeft al eens een colonoscopie laten doen maar er was niks te zien.
Prikkelbare darm kan het verklaren. Het is wel een beetje een containerbegrip of ziekte, je kan er bijna elk symptoom in onder brengen.
Ik ga eens kijken om mijn voeding aan te passen, als dat niet lukt eens bij een diëtiste gaan.
ReagerenBabbette30 augustus 2012 om 15:02Heb hetzelfde probleem, het beperkt na een tijdje het sociaal contact, veel opboeren ook, diagnose spastische darm en daar kan je dan mee verder want er is niks dat echt helpt tenzij hypnotherapie, zou in zweden een groot succes zijn voor deze kwaal want een ziekte is het niet.
Reageren
Groetjes,
Babbette