Zoeken Vraag het forum

drukkend gevoel in darm

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anno

Hallo allemaal,

ik ben een jongen van 21 heb enkele jaren last gehad van wat bloed op het papier nadat ik naar het toilet ging. Het leek niets erg te zijn dus ging ik er ook niet mee naar de dokter.
    Enkele maanden geleden besloot ik dan toch om er eens naar te laten kijken en bleek dat ik wat “inwendig speen” had. Tijdens een proctologie heeft de dokter het dan droog gespoten. Dit process is 2 keer herhaald.

Nu heb ik inderdaad geen last meer van bloed bij mijn stoelgang of op het papier, en daar ben ik natuurlijk blij om. Maar sindsdien heb ik een irritant drukkend gevoel in mijn onderrug, soms met pijnscheuten naar boven toe.

Tijdens het proctologisch onderzoek heeft mij wel 3 keer gevraagd of er geen darmkanker in de familie voor komt, dit is niet het geval, enkel bij mijn opa zijn wat poliepen verwijderd in zijn dikke darm, maar verder niets ernstig. Darmkanker is nu wel in mijn hoofd blijven ronddwalen, en de reden waarom ik naar de dokter ging was om zeker te weten dat ik geen darmkanker had.

Om van het drukkend gevoel af te komen ben ik begonnen met aesculaforce, een middel dat de doorbloeding stimuleert. Ik heb de indruk dat dit wel helpt want het drukkend gevoel is afgenomen.

Enkele dagen geleden stond ik op en moest ik heel erg een wind laten, wat tegenwoordig wel meer voorkomt dan vroeger.. Dus ik naar toilet en nadat ik mn wind gelaten had en naar toilet was geweest, zat er redelijk wat wit slijm op mijn papier..

En natuurlijk ga ik dat op internet wat bestuderen en kom je weer uit bij..:darmkanker..

Ik maak me best wel zorgen, en omdat ik nog relatief jong ben hechten de dokters er niet veel aandacht aan en schrijven ze mij suppo’s voor omdat het wel vanzelf weg zou gaan. Als ik nu hier of daar een steek krijg in mijn lichaam (vaak rechter borst) dan denk ik meteen aan kanker oid..

Hebben mensen wat hetzelfde meegemaakt, en hoe kan je bepaalde dingen uitsluiten?

Grt

2 reacties
    Reageren
    anno

Wat ik nog vergeten was is dat ik 3 tot 5 keer per dag naar het toilet kan gaan. Vroeger ging ik meestal 1 tot 2 keer..

Reageren
    Tinne

Hai, je kunt je laten doorverwijzen voor een coloscopie. Ik heb dat laten doen nadat ik maanden last had van rare winden en een opgezette buik, buikpijn en weinig eetlust. Bleek achteraf niets aan de hand met mijn darmen, maar waarschijnlijk stress. Het enige vervelende aan de coloscopie was vooraf liters water te moeten drinken met Forlax, ontzettend smerig spul, maar goed, verder niets gevoeld.

Groetjes, Tinne

Reageren
Reageer op: drukkend gevoel in darm
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.