Zoeken Vraag het forum

Drukkend gevoel lever of darmen?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Is het gebruikelijk, als je lichtjes drukt waar volgens mij de lever zit. Dat dit pijnlijk is?.

Mijn klachten: Drukken gevoel, niet echt pijn maar soms steken, voelt als of er iets in de knoop zit, drukken gevoel. Trekt ook naar de zijkant.

Ik heb de punten waar ik dit voel even omcirkelt op deze foto:
    https://www.mupload.nl/img/cgarpiaizs4qt.jpg

Ik heb al gebeld met mijn huisarts, naja assistente. Ik moest het maar even aankijken. Want vorig jaar heb ik verschillende onderzoeken gehad ook i.v.m. steken. Ik heb toen een echo,bloedonderzoek en hartfilmpje gehad. Toen had ik steken met ademen.

Dit is totaal iets anders, maar ik moest maar even een paar dagen wachten.

Ik sport ook fanatiek, en ik heb PDS. Dus ik zit een beetje in twee strijd. Het kunnen de darmen zijn maar ook spieren lijkt mij. Maar als ik al lichtjes druk op de plekken op de foto +-.
    Die zijn vrij pijnlijk.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als de plekken pijnlijk zijn bij lichte druk, zijn het over het algemeen de spieren die reageren. Dat het de lever is acht ik voor onwaarschijnlijk. Dan eerder je darmen.

Reageren
    Anoniem

het voelt niet als spierpijn of de spieren. Ik merk wel dat mijn rechterkant van de buik harder is als de linker kant. Als ik lichtjes druk op de plek waar het echt pijn doet, hoeft maar heel lichtjes dan word ik ook misselijk. Denk dat dit meer een reactie is op de pijn.

Kunnen dir echt spieren zijn?

Reageren
    John (moderator)

Je spieren of je darmen……

Reageren
Reageer op: Drukkend gevoel lever of darmen?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.