Zoeken Vraag het forum

Last van maag/diarree

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • john83

Hallo,

sinds oktober vorig jaar ben ik aan het rommelen met mijn maag. We waren op een festival waar toen mijn maag opeens lastig begon te doen. Het leek op een soort acute diarree/vervelende maag, waardoor ik groot aantal malen naar de WC ben gemoeten. Daarvoor hebben we gegeten.

Daarna heb ik regelmatig perioden gehad dat mijn maag niet lekker zat. Dit werd vaak met name dunne(re) ontlasting dan normaal en een van slag zijnde maag. Dit kwam met name naar voren tijdens het sporten (tennis). Na een drie kwartier trainen en volop bewegen, moest ik met grote spoed naar het toilet.

In december naar de huisarts geweest, deze had me forlax voorgeschreven (vermoedde obstipatie), en dat hielp. Tot in halfweg januari (na paar weken gestopt te zijn) weer wat last van maag kreeg, maar dan een hongergevoel/knorrende maag.

Eind februari echter kreeg ik er weer last van en is het weer “volledig terug”. Weer met name na het sporten dat de maag meteen van slag raakte en ik met grote spoed naar het toilet moest.
    Heb daarop, wat huisarts aangaf, weer Forlax gehaald, kijkende of dat hielp. Maar nu lijkt het meer alsof ik een soort diarree heb waar ik mee rondloop. Ben dus ook maar gestopt daarmee maar weet niet zo goed wat ik ermee aan moet. Vanuit het verleden is mijn vertrouwen in de artsen niet echt goed (meer) dus wil eerst hier eens kijken of iemand iets weet.

Alvast bedankt.

Reageer op: Last van maag/diarree
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.