- Ikke17 april 2025 om 11:30
Heb al langere tijd last van maag en darmen. Is mijn maag beter, dan zijn het mijn darmen of andersom. Huisarts heeft bloed en ontlasting onderzocht. Niks abnormaal gevonden. Denkt aan voedingsallergie. Heb een afspraak met mdl arts. Ik heb een 14 dagen geleden antibiotica gehad voor keelontsteking. Nu is het weer prijs. Heel veel last van buik, pijn in maag en mond. Zelfs mijn gewrichten doen pijn. Ik weet niet wat eten? Kan iemand mij raad geven in afwachting van afspraak. Ben van ellende begonnen met maagzuurremmer
3 reactiesReagerenSuus17 april 2025 om 11:50Ik denk dat je het beste zelf kunt proberen wat je op dit moment het beste verdraagt.
Reageren
Licht verteerbaar en niet te sterk gekruid voedsel, geen frisdrank met “bubbels” en geen alcohol wordt over het algemeen bij maag/darm klachten aangeraden.
Omdat bij jou een voedsel allergie wordt vermoed, maar je nog niet weet wat de allergie veroorzaakt, is het moeilijk te zeggen wat je verder vermijden moet.
Tenzij je zelf al hebt ondervonden dat bijvoorbeeld na het eten van melkproducten of tarwe/gluten meer klachten krijgt.
Je zou nog een probiotica kunnen proberen, als tegenhanger voor de antibiotica.Ikke17 april 2025 om 13:46Ik neem momenteel my flora comfort.
ReagerenIkke17 april 2025 om 13:48Durf niet veel uitproberen. Neem nu my flora comfort als probiotica
Reageren