- Bloem23 december 2017 om 17:31
Hallo,
Ik heb een vraag, ik maak me enorm druk en nu met de kerstdagen kan ik alleen maar wachten.
Ik heb al enige tijd last van mijn maag en darmen.. lichte steken,borrelen,vol gevoel,veel minder eetlust en enorm zuurbranden.
Dit laatste heb ik al heel lang en slik ik zeker al 7 jaar omeprazol voor. Ook heb ik destijds een maagonderzoek gehad maar toen was er niet meer gevonden dan een geirriteerde slokdarm. Al met al vanaf die tijd slik in maagzuurremmers. Nu dus ongeveer al 2 weken deze klachten.naar de huisarts gegaan en die heeft bloed geprikt. Alles goed alleen een tekort van vitamine b12. (125)
Verder wil hij ontlastingonderzoek doen naar de heliobacter bacterie. Echter moet je daarvoor 2 weken van te voren stoppen met maagzuurremmers wat ik absoluut niet kon.na 2 dagen heb ik al ontlasting ingeleverd in de hoop ze iets kunnen vinden. Nu weer aan de remmers maar de overige klachten blijven. Op de uitslag zal ik moeten wachten tot na de kerst. Al denk ik dat er zoiezo geen heliobacter gevonden gaat worden ivm die maagzuurremmers. Nu maak ik me ernstig druk dat ik iets engs mankeer.
Kanker bijvoorbeeld. Hebben jullie ervaringen of tips?3 reactiesReagerenJohn (moderator)
23 december 2017 om 18:52“na 2 dagen heb ik al ontlasting ingeleverd in de hoop ze iets kunnen vinden.” zinloos dus om dan een onderzoek te doen naar de helicobacter! Het is niet voor niets dat je 14 dagen moet stoppen met de maagzuurremmer. Zo zorg je er zelf voor dat er niets te vinden is.
Reageren
Krijg je wel spuiten voor het B12 tekort?
Doe ook even de test op:
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/Bloem29 januari 2018 om 14:50Nou ze zijn er achter gekomen via een ct scan dat ik een 6 tal leasies in mijn lever heb waarvan 1 hele grote van 12 bij 10 cm. Ze weten nog niet zeker wat het is maar denken aan fnh. Ik wordt nu doorgestuurd naar Rotterdam. Maar ik ben zoooo bang.. En ook zooo bang voor een operatie..
ReagerenJohn (moderator)
29 januari 2018 om 14:54Dat is wel even schrikken dan…..maar even het verdere onderzoek afwachten
Reageren