Zoeken Vraag het forum

8 dagen diarree en steken van boven tot onder

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jochem

Hallo allemaal!
    Ik heb nu 8 dagen ontzettende diarree en daarbij ook steken van ter hoogte van m’n maag tot onder. Ik verdacht eigenlijk een kant en klaar maaltijd van een bekende supermarktketen maar nu inmiddels 8 dagen verder heb ik er nog steeds last van en de steken worden ook niet minder.
    Ik heb wel het idee dat vooral de steken erger worden als ik eet maar om nou niks te eten tot het over is lijkt me ook niet goed..

Ik heb ook Norit geprobeerd maar dat richt weinig uit, Immodium ga ik niet proberen want dat lijkt me alleen maar slecht.

Ik ben van de week al even naar een vervangende huisarts geweest (ga bijna nooit naar de dokter maar als ik hem nodig heb is hij altijd op vakantie :/) Hij denkt dat het een maag darm infectie is maar zou het dan niet een keer minder moeten worden nu?

Zo’n beetje alles wat ik eet komt er binnen no time weer uit :(. Ook lijkt het alsof de steken steeds erger worden in m’n maag en als ik ze krijg duik ik in elkaar van de pijn.

Iemand enig idee?

8 reacties
    Reageren
    Anoniem

Diarree wordt meestal na een paar dagen vanzelf minder heftig. Daarna kunt u nog enkele dagen wat dunne ontlasting houden. Volg de adviezen op en blijf letten op tekenen van uitdroging. Uitdroging vraagt om snelle behandeling. Bij gezonde volwassenen is de kans op uitdrogen erg klein.

Neem contact op met de praktijk: als u zich suf gaat voelen of in de war begint te raken.of als u denkt dat u gaat flauwvallen; als de waterdunne diarree maar niet ophoudt (8 keer of meer per dag); als u blijft overgeven (4 keer of meer per dag); als u weinig drinkt; als u erge dorst heeft; als u een dag niet meer heeft geplast; als u voortdurend buikpijn heeft; als er bloed of slijm bij de ontlasting zit; als u langer dan drie dagen waterdunne diarree blijft houden; als u drie dagen lang koorts bij de diarree heeft; als de diarree na een week niet minder is geworden.

Bron: http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBD6b.htm

Reageren
    Menno

Als je langer dan drie dagen diarree hebt, zorg er dan voor dat je voldoende drinkt, maar drink het liefst geen melk en geen zoete dranken zoals bijvoorbeeld appelsap. Als je langer dan drie dagen koorts hebt, en bloed en slijm verliest, ga dan zeker even naar de huisarts voor controle. Drink voldoende!

Reageren
    Jochem

met eruit komen bedoelde ik niet overgeven trouwens, daar heb ik gelukkig geen last van maar als ik ook maar iets eet dan krijg ik ontzettende steken en tja na 8 dagen achter elkaar dunne ontlasting zonder verbetering en die steken die erger worden begin ik me zorgen te maken

Reageren
    Jochem

ik heb ook af en aan koorts volgens mij, niet dat ik het kan meten want ik heb geen thermometer maar gisteren voelde ik me echt ziek, gisteren niet maar vandaag weer wel. snap het niet.

Reageren
    Jochem

De eerste gisteren moest eergisteren zijn trouwens

Reageren
    Tim

Ik denk dat je last hebt van brandend maagzuur misschien. of dat er toch een zweertje in de maag zit of in de dunne darm. Wel vreemd dat dit ineens ontstaan zou zijn dan eigenlijk. Het beste ga je er even mee naar de huisarts. Eet voorlopig even geen zaken die de maag kunnen irriteren zoals vet eten, citrus vruchten, tomaten, cafeine, alcohol, prikdranken.

Reageren
    Iona

Hevige pijn in de bovenbuik direct na het eten kan worden veroorzaakt door een acute ontsteking van de alvleesklier, dat past ook bij het koortsbeeld. pancreatitis. De pijn begint vaak in de bovenbuik en verspreidt zich dan naar de zijkanten en de rug. Scherpe pijn in de buik na het eten is in het algemeen een veel voorkomend symptoom van problemen zoals een soa, een hartaanval, een maagzweer, voedselvergiftiging of diabetes. Voedselvergiftiging is een veelvoorkomende oorzaak van deze klachten!

Reageren
    Jochem

@ Tim, ik wist niet dat tomaten onprettig konden zijn voor de ingewanden, ik ga sowieso morgen de dokter even bellen want m’n eigen dokter is dan weer terug en die vertrouw ik toch meer dan zijn vervanger.

Het lijkt me sterk dat ik een ‘normale’ maag darm infectie heb als ik al 10 dagen aan de dunne ben met steken erbij.

Reageren
Reageer op: 8 dagen diarree en steken van boven tot onder
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.