Zoeken Vraag het forum

Darmproblemen 8 weken

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Na me eerdere post van een paar weken geleden is het niet opgehouden.
    Bloedonderzoeken gehad echo maar niets te zien.
    Zelfs een thorax foto gehad van de longen maar was ook goed.

Heb al weken dat ik onverteerde stukken in me ontlasting heb en snel een breiachtige diarree.
    Veel buik krampen, en een opgeblazen buik een uur na het eten.

Het eten is er ongeveer na 12 a 15 uur alweer uit.

Wie kan mij vertellen wat dit kan zijn?
    De dokters weten het niet en sturen me van het kast na de muur.

Heb geen stress of onrust wel ben ik in een maand tijd 2 kilo kwijt.

13 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ben je met de klachten ook al bij een MDL arts geweest?
    Is er ook een ontlastingsonderzoek gedaan?
    Ben je voorafgaand aan de klachten op vakantie geweest in het buitenland?

Reageren
    Anoniem

Hallo,

Er is een ontlasting onderzoek op de heliobactor peolori gedaan was negatief dus was het ook niet.
    Heb 4 weken geleden een coloscopie gehad en toen begon de ellende met dit alles.

Aanleiding van coloscopie was rectaal bloedverlies helderrood echter zag het er allemaal goed uit tijdens de coloscopie.

Na de coloscopie heb ik veel last van een opgeblazen buik en harde buik een half uur na het eten heb ook na het eten een rommelende maag en wisseling harde ontlasting en breiachtige met soms onverteerde stukken erin.
    De kleur varieert tot pindakaas tot pasta.

Alvleesklier waarde waren goed schildklier ook en echo was ook goed.
    Lever ook goed niet vergroot en waarde waren ook goed.

Wat mij wel opvalt dat ik 12 uur na de maaltijd alweer na de wc moet en de ontlasting van die avond daarvoor erin zie liggen..

Reageren
    Anoniem

Moet ook zeggen dat ik de hele dag door na een maaltijd of na het drinken van water aan het boeren ben.
    Allemaal vage klachten

Reageren
    Anoniem

Toen deze klachten begonnen op 20 september was ik een maand terug uit Spanje daar was ik 2 weken van eind juni tot begin juli.

Reageren
    John (moderator)

Je darmpassage is in ieder geval te snel.
    Laat nog een keer ontlastingsonderzoek doen voor de dientamoeba fragilis en andere parasieten. Ga ook terug naar de MDL arts en geef duidelijk aan dat er na de coloscopie specifieke klachten zijn ontstaan.

Gebruik je medicijnen?

Reageren
    Anoniem

Hallo tandor,

Maagzuurremmers, het lijkt nu ook de afgelopen 2 dagen dat er lucht blijft hangen maar te weinig is om te kunnen boeren.
    Moet na een glas water alweer boeren.

Coloscopie artsen zeggen dat het daar niet aan kan liggen.

Wat me wel erg opvalt, als ik gegeten heb ik een erg dikke buik en als ik de volgende ochtend wakker word is het weg.
    Veel diarree achtig ontlasting met soms onverteerde stukken of half verteerde stukken vlees.

Ben voor dit alles de afgeven 3 weken als zeker 2 keer op de ehbo geweest en zeker 9 keer bij de huisartsenpost of huisarts.

Reageren
    John (moderator)

Het lijkt er toch op dat er duidelijk iets mis is met je maag. Of de maagzuuremmer nu wel het juiste middel is, is nog maar de vraag. Het lost de klachten in ieder geval niet op.
    Vraag toch naar de genoemde onderzoeken en eventueel een gastroscopie.

Reageren
    Anoniem

Hier weer een update,
    Mijn maag problemen en brok gevoel zijn weer weg het opboeren is ook een heel stuk minder, ik weet niet of het door de pantoprazol komt.
    Had de afgelopen dagen 3 dagen achter elkaar kebab en friet op.
    Nu ik weer aardappels groente en vlees eet is dat volle gevoel ook weer weg en de breige ontlasting ook.
    De ontlasting is nog niet helemaal mooi wat lichte kleur ( goedkoop merk pindaas kleur) met wat donkere bruine vlekken erin zoals het eigenlijk helemaal hoort te zijn.

Ben bij twee artsen geweest en ze zeggen dat het door stress komt heb de afgelopen 3 weken bijna een pakje shag per dag gerookt door de stress, ben namelijk bang dat ik kanker heb ( ben 24 ) maar de dokters blijven hypochondrie zeggen en dat door de stress al deze klachten komen.

Zit ook al aan de oxazepam enz

Reageren
    John (moderator)

Hypochondrie en stess kunnen natuurlijk wel klachten veroorzaken. Nu maar eens even afwachten of het zo blijft.

Reageren
    Anoniem

Nou we zijn wat weken verder.
    De darmproblemen zijn zo goed als over! geen buikpijn enz meer.

Echter kleine puntjes bloed blijven ophoesten, inmiddels zijn we 2 longfoto’s verdere en ze zien er goed uit.
    Waarschijnlijk komt het door het vele roken door de afgelopen tijd door de stress en is mijn keel erg geïrriteerd geraakt eveneens als me slokdarm.

Reageren
    John (moderator)

Je hoeft je dan in ieder geval geen zorgen meer te maken over ernstige dingen….dat scheelt dan toch weer.

Reageren
    Anoniem

Ik herken dit helemaal! Alleen dat van de longen niet, maar mijn HA zei dat ik waarschijnlijk een bacterie in de maag heb zitten ben nu verwezen naar een MDL-arts. Zou ik ook doen als ik jou was!

Grts,
    Claire

Reageren
    Anoniem

een kleine tip stop met roken…..

Reageren
Reageer op: Darmproblemen 8 weken
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.