Zoeken Vraag het forum

Half gestold bloed bij ontlasting

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • kaasisvies

Bump

Weet iemand raad?
    Naar de dokter gaan in spanje lijkt me ook niet echt super :s.

Frank

Ik heb jullie berichten gelezen, en ik vind je erg ongeduldig hoor! Neem een weekje de tijd om de ontwikkeling aan te zien, en ga pas naar de huisarts als de klachten echt niet overgaan of erger worden, bijvoorbeeld als je koorts hebt. Je kunt ook even bellen met jouw zorgverzekering, en vragen wat zij jou adviseren. Trouwens, dokters in Spanje zijn net zo goed als in Nederland!

Reageren
    kaasisvies

Frank u heeft gelijk, ik ben ook erg ongeduldig. Dit komt omdat ik me heel erg druk maak.
    Want het kan natuurlijk zijn dat ik een scheurtje in mijn darm heb (wat ik dus echt denk). En als dat een ontsteking word (lekker warm weer in spanje), ben ik in levensgevaar. Een buikvlies onsteking is niet zomaar iets. :S

Reageren
    kaasisvies

Maar heeft iemand eigenlijk ook ervaring met ongeveer dezelfde problemen als ik heb? Is er ook iemand die ervaring heeft met een darmperforatie, en is er ook iemand die ervaring heeft met een buikvliesonsteking?

Reageren
    kaasisvies

Okee, geen ”bloed” meer bij de ontlasting.
    Wel nog een lichte zeurende buikpijn.

Temp: 36,5-37,1

Heeft er echt niemand ervaring met een buikvliesontsteking of een darmperforatie?

Reageren
    Thijs

Een buikvliesontsteking ook wel peritonitis genoemd, heeft symptomen als buikpijn, een opgeblazen gevoel, koorts, misselijkheid en braken, verlies van eetlust, diarree, lage urineproductie, dorst, niet kunnen poepen of winden kunnen laten en erge vermoeidheid. Dat heb jij dus niet.

Een perforatie van de darmen geeft symptomen als buikpijn, koorts, rillingen, misselijkheid en overgeven, en ook dat heb je niet.

Reageren
Reageer op: Half gestold bloed bij ontlasting
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.