Zoeken Vraag het forum

Half gestold bloed bij ontlasting

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • kaasisvies

Beste,

3 dagen geleden zag ik voor het eerst een beetje gestold bloed in m’n ontlasting. Het is eigenlijk begonnen omdat ik een beetje zat te kloten… ja heel dom achteraf, maar dat doe je als tiener, beetje dingetjes uitzoeken, nieuwschierigheid. 1 ding is zeker: NEVER AGAIN

Hoe ziet de ontlasting eruit:
    Soms middelhard, dus gewoon normaal.
    Ruikt normaal, 3 dagen geleden rook het wel vies.
    Er zit een klein beetje gestold bloed door de ontlasting heen (als ik het bloed eruit vis, lijkt het op een soort van rode filet american.)

Ik had vaak in de avond voordat ik naar bed ging pijn.
    Maar net had ik ongelofelijk veel buikpijn (rond mijn navel) en ik was een beetje misselijk, ook zweette ik een beetje (kzit in spanje, dus het kan ook komen omdat ik me druk maakte en een beetje bang was).

Ik zat dus net zo te googlen en dacht aan een darmperforatie (dat er een gaatje in je darm zit), maar dat kan erger worden en uiteindelijk krijg je dan misschien een buikwandontsteking.

Weet iemand raad? Het is zondag en kan niet naar de dokter. (en ik zit in spanje)

P.S. keb net een asprine genomen en nu is de buikpijn voor het grootste gedeelte weg.

Bedankt.

20 reacties
    Reageren
    Anoniem

Wat bedoel je met rommelen?

Reageren
    kaasisvies

Een beetje onderzoeken enzo.

Reageren
    Inger

Ik begrijp jouw reactie wel Ano, dit verhaal is vaag en de antwoorden die je krijgt zijn zo niet nog vager. Tip aan Kaas: als je hulp wilt, wees dan duidelijk, open en eerlijk. Succes verder!

Reageren
    kaasisvies

Sorry ik ben een beetje overstuur, ik probeer nogmaals uit te leggen:

3 dagen geleden was ik een beetje aan het onderzoeken hoe alles er aan de achterkant van binnen een beetje uitzag. Echter had ik toen een beetje buikpijn en zag ik dat er een heel klein beetje bloed op een oorstokje zat. Want ik dacht al van, straks bloed er iets. En ja hoor… Precies wat ik dacht een klein beetje bloed.

de dag daarna ging ik naar de wc, en zag ik dat er een beetje ”rood” door mijn ontlasting zat, dus ik ging kijken wat het was, en als ik het op een wc-papiertje deed en keek leek het een beetje op rode filet american. Ik denk dat het halfgestold bloed is. Voor de rest geen andere vreemde dingen opgemerkt, ik kon gewoon normaal naar de wc en er zat geen plasje bloed in de wc of druppels bloed aan het wc-papier.
    Toen ook gekeken met een oorstokje, maar ik zag geen bloed.

gisteren en vandaag, precies hetzelfde (alleen niet met een oorstokje zitten kijken of ik bloedde van binnen).
    Maar ik ging net lunchen en daarna dus naar de wc, en toen begon het ineens ongelofelijke buikpijn! Ik voelde me ook erg misselijk. Ook zat de ”rode pathé” weer tussen de ontlasting.

Nu ben ik dus bang dat ik een gaatje in mijn darm heb, en dat zich gaat uitten in een buikwandontsteking (Wat dodelijk is).
    Heeft iemand ervaring? en wat kan ik het beste doen?

Reageren
    Anoniem
    kaasisvies

Het is type 4, met lengte van ongeveer 8 cm denk ik. (beginontlasting)
    en wat er als 2e en 3e uitkomt is denk ik iets van 5 cm of iets dergelijks. In ieder geval is het type 4, maar niet ”1 worst” maar 1 worst, en meerdere iets kleinere stukjes.

Reageren
    kaasisvies

Heeft iemand dit eerder gehad? of weet er meer over?
    Alstublieft

De pijn komt langzaam weer op. Nu aan de rechterkant van mijn buik.

Reageren
    Aisha

Heb je iets scherps in je kont gestoken soms, waardoor jouw anus is gaan bloeden? Wat dan?

Reageren
    kaasisvies

Een vinger met afgebeten nagels, maar das toch niet zo scherp. Ik denk dat mn darm waarschijnlijk gewoon heel erg teer is, en makkelijk te beschadigen.Ik ga het sowieso nooit meer in mn leven doen. Maar misschien mondt het zich uit in een buikvliesontsteking. Dan ben ik echt de pineut want ik ben op vakantie.

Reageren
    Patrick

Maak je geen zorgen, een klein wondje in de anus geneest in de regel heel erg snel. Bovendien zijn de darmen rijkelijk voorzien van het immuunsysteem om infecties te voorkomen. Als laatste is jouw onderzoek heel normaal, en sommigen komen erachter dat anale seks heel prettig kan zijn. gebruik in het vervolg dan zachte en rond materialen zonder scherpe randjes. Peritonitis als gevolg van jouw ‘rommelen’ ligt in het geheel niet voor de hand!

Reageren
    kaasisvies

Bedankt patrick! Maar mijn (wijs)vinger is er helemaal ingegaan :O
    Zoals de achterkant van een tandenborstel?

Maarja er komt in ieder geval geen volgende keer meer, want ik wil deze pijnen nooit meer.

Ik maak me echter nogsteeds wel zorgen om die buikpijn die vandaag heel erg was, straks even naar de wc en dan post ik mijn bevindingen weer.

Ik heb als avondeten voor de veiligheid maar even alleen een cupasoupje met een bruine boterham genomen.

Reageren
    kaasisvies

De stoelgang net lukte weer, echter zag ik geen (gestold)bloed meer ertussen. Dat is een goed teken, of juist niet? Hebben er nog meer mensen ervaring hiermee? Morgen houd ik jullie weer up to date!

Reageren
    Anne

Ik zou opgelucht zijn als het bloeden gestopt zou zijn… dat vind ik logisch!

Reageren
    kaasisvies

Hallo,

Ik ben dus net weer naar de wc geweest en tot mijn schrik leek de rode filet american er weer tussen te zitten, dus ik ging met een wattenstokje weer kijken, en tot mijn grote schrik leek er wel weer een beetje bloed in te zitten.

Ik weet het nogsteeds niet zeker.
    Maar wat kan het anders zijn (dan bloed)…

weer geen bloedplasje, of bloed op het wc papier en de filet american zit half op half in de drol. maar het is nogsteeds niet veel.

Buikpijn: op een schaal van 1-10: 3

Reageren
Reageer op: Half gestold bloed bij ontlasting
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.