Home / Maag & darmen / Pijn in slokdarm/maag bij warm eten en drinken
Ik heb nu al geruime tijd last van pijn wanneer ik bijvoorbeeld thee drink of warm eten nuttig. Dan voel ik het gewoon door mijn slokdarm naar beneden "branden". Ik heb de laatste tijd door toedoen van stress vrij vaak over moeten geven. Kan het zijn dat ik hiermee mijn slokdarm heb beschadigd? Ik heb verder geen klachten, enkel die pijn in mijn slokdarm en maag bij het nuttigen van warme dranken/voedsel.
Bvd
Ja, als je vaak moet overgeven (waarom, ben je ziek, heb je boulimia) dan beschadig je de wand van de slokdarm. Het maagzuur brandt namelijk kleine wondjes in de slijmvliezen van de slokdarm. Overgeven is ook erg slecht voor de tanden trouwens. Waarom geef je zo vaak over? Niet doen hoor!
Nee ik heb geen boulimia. Denk je dat het zichzelf weer herstelt of moet ik hiermee naar de dokter? Omdat ik verder geen klachten heb?
Wat is de oorzaak van het overgeven? Als je dat niet weet, en het is nog steeds niet vanzelf weer overgegaan, kun je inderdaad beter even naar de huisarts gaan.
Ik heb precies het zelfde, ik ben zaterdag ziek geweest, zo ziek dat ik niet kon stoppen met overgeven. Zelfs toen er echt helemaal niks meer inzat wou mijn lichaam overgeven. Kwam zelfs geen gal uit.
Nu heb ik sinds zaterdag extreem last van brandend maagzuur en kan ik niets warms eten of drinken want dat doet heel er veel pijn. Heb ook de hele tijd een brok in mijn keel. Gaat dit vanzelf weer over??
Normaal gaat het vanzelf over. De oorzaak is dus het overgeven. Bij het braaksel komt ook maagzuur mee. Dat is agressief en zorgt voor een irritatie van je slokdarm.
Ga even langs bij de huisarts en laat het even nakijken.
Ikheb pijn als b.v. hete/warme koffie of thee drink, ergens in de slokdarm zit een plek die dan pijn doet, ikben maag patient en gebruik omeprazol, de pijnvoel ik aan de rug zijde, ik boer ookveel, dat was gister erger, wat kan dit zijn
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!