- Babette28 juni 2011 om 23:06
mijn vriend is momenteel in zwitserland, hij belde mij net dat hij opeens heel erg last had van diaree, daarna werd het hem zwart voor de ogen.
Vervolgens dacht hij dat het wel weer ging en is hij opweg gegaan naar de accomodatie waar hij slaapt, maar onderweg werd het zo heftig dat hij in zijn broek gepoept heeft, ook weer diaree.
ik maak me erg zorgen. hij gaat nu slapen, maar hij is daar alleen.
wat zou dit kunnen zijn?3 reactiesReagerena30 juni 2011 om 19:33waarschijnlijk gewoon een buikgriepje of iets verkeerds gegeten. Rustig aan doen en uitzieken. Hoe is het nu met hem?
ReagerenAnoniem30 juni 2011 om 19:40[i]Diarree ontstaat meestal door een darminfectie. De ziekteverwekkers (meestal virussen of bacteriën) komen via de mond in de darmen, en veroorzaken een ontsteking van de darmwand. De darmwand kan dan minder vocht opnemen. Daardoor wordt de ontlasting dunner. De ziekteverwekker kan via de ontlasting en het speeksel op een ander worden overgedragen, bijvoorbeeld via het toilet, de vingers, deurknoppen, of het keukengerei. Ook in besmet water en besmet of bedorven voedsel zitten bacteriën die een darminfectie kunnen veroorzaken. [/i]
ReagerenAnoniem30 juni 2011 om 19:41Lees meer vragen en antwoorden over diarree
Reageren
http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=diarree&sa=Zoeken#1484