Zoeken Vraag het forum

aanhoudende buikpijn na bevalling

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Roos

Ook ik heb nu 2,5 jaar last van pijn in mijn buik.Het zit ,net als jij Natasha beschrijft net onder de borst links en soms ook in mijn onderbuik.

verder is mijn buik opgeblazen en dit is ook niet weg te krijgen.

Eerst dacht ik dat het kwam doordat ik ongesteld moest worden,maar pijn bleef toe ik eenmaal weer ongesteld werd:(

Onderzoeken in het ziekenhuis gehad,van mond tot… maar niets te vinden…dus diagnose stress

Nu ben ik toevallig drie maanden zwanger,maar de pijn blijft…is er inmiddels al meer bij jullie bekend?

Finnie

Ik ben ruim een jaar geleden bevallen (normale bevalling) en sinds dien pijn in de maagstreek en steken in mijn zij. De pijn komt en gaat. Soms duurt het een uurtje, soms dagen lang. Heb maag en darmonderzoeken gehad, echo, CT, maar niets gevonden. Allerlei maagzuurremmers gehad, maar die helpen ook niet. De huisarts weet het ook niet meer. Hij gooit het op PDS, maar de klachten passen niet bij PDS. En het is ook sinds de bevalling. Ik vraag me af of het iets met de hormonen is, maar volgens de huisarts is er geen aanleiding dat te onderzoeken. Zo lastig dit!

Reageren
    Isabel

Bizar dat zoveel mensen hier last van hebben. Ik nu 13 maanden geleden (heel snel) bevallen van mijn 2e zoontje en sindsdien ontzettende chronische buikpijn. Gynaecologisch onderzoek gehad en daar konden ze niets raars vinden behalve abnormale darmbeweging. Morgen dus weer de dokter bellen.
    Ik voel mijn buik ook af en toe bewegen alsof ik een kindje voel maar ik ben absoluut niet zwanger.
    Ik hoop dat er snel antwoord komt.

Reageren
    KG

Hoi allemaal,

Ik herken me in al jullie verhalen.
    Heeft 1 van jullie de oorzaak / oplossing gevonden?
    De doktoren kunnen (willen) mij ook niet verder helpen en ik loop inmiddels al 6 maanden met buikpijn.
    Ook na een (normale) bevalling begonnen.

Groetjes en sterkte iedereen!

Reageren
    Dari

Dames ik heb exact het zelfde! Ik heb nu een zoontje van 2,5 jaar en sinds zijn geboorte ervaar ik een buikpijn wat ik nooit eerder heb ervaren. Ik had voor mijn zwangerschap erg last van menstruatie pijn en klachten maar de buikpijn was herkenbaar en echt anders dan de buikpijn na de bevalling.

Eerst dacht ik dat het de nieuwe soort menstruatie buikpijn was want het leek eens in de 3 weken te komen maar er kwamen steeds meer klachten bij en toen maakte ik me echt zorgen. Namelijk ik heb de afgelopen 5 maanden bijna elke diarree, een aantal weken last van mn maag (brandende maagzuur) misselijk en heftige buikpijn vooral midden in de nacht of begin ochtend. Ik heb omeprazol en wat andere medicatie gekregen maar het hielp niet echt en ben nu doorverwezen naar het ziekenhuis voor een maag en darmonderzoek. Ben extreem moe heb een droge huid en ook soms rugpijn. Ik heb nu sinds de vorige keer dat ik die buikpijn heb ervaren een soort dagboek bijgehouden van de klachten en zie nu dat een maand later de klachten lijken te herhalen? Ik heb de onderzoeken volgende week maar begin nu weer te denken dat het met menstruatie te maken heeft? Ik zal jullie op de hoogte houden want er is nog niet iemand geweest in de forum met een oorzaak of oplossing helaas

Reageren
    5months postpartum

Fijn om te lezen!
    Ook ik herken mij enorm
    Weken na de bevalling eerst goed gevoeld, toen begonnen de klachten bovenin mijn buik of hield ik een soort beurs band gevoel net onder de ribben
    Toen verergerde het met sporten.. dat heb ik geminderd in de hoop dat het dan weg zou gaan..
    huisarts geeft aan baby3, banden/ buik 3x opgerekt dus geeft het de tijd maar ik heb vorig jaar hele nare maag klachten gehad na dyspepsie waardoor het mentaal onwijs lastig punt is en het met stress lijkt te verergeren. Vanochtend werd ik ineens wakker van maagzuur en pijn bovenbuik rondom maag.. echt geen touw aan vast te knopen maar ben er gigantisch klaar mee!

Reageren
Reageer op: aanhoudende buikpijn na bevalling
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.