Zoeken Vraag het forum

aanhoudende buikpijn na bevalling

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Mijn oudste dochter wordt 7, ik heb al 8 jaar buikpijn… zelfde verhaal, dokters zeggen dat alles normaal is, alleen vind ik dat niet normaal. Heb al veel gezocht en gevonden dat bepaalde voeding het erg maken. Ben al een jaar aan dieet en het gaat beter, maar lang niet goed genoeg. Maar hulp, die verwacht ik niet uit de medische wereld eerlijk gezegd. Ze komen niet verder dan wat pijnstillers en zeggen dat het tusssen mijn oren zit… zo gaat dat tegenwoordig. Als je dan het populaire zinnetje ‘Ze kunnen toch veel dezer dagen’, dan denk ik: ‘Maar nog niet genoeg!’

Anoniem

Goedemiddag allemaal.

Ik ben 8 maanden geleden bevallen van een dochter, de bevalling is goed verlopen. Tijdens de zwangerschap heb ik wel veel last van het bekken gehad.
    Nu heb ik echter steeds weer last van buikkrampen ,net alsof ik ongesteld moet worden. Gelukkig heb ik geen last van tussentijds bloedverlies.
    Ik ben weer normaal ongesteld, ben sinds 2 maanden weer met de pil begonnen.
    Ik ben bij de dokter geweest en die kon niks geks vaststellen, zij meende het kunnen de banden zijn, maar ik betwijfel dit omdat die pijn heel anders voelde tijdens de zwangerschap.
    Komt dit bekend voor of moet ik toch nog eens terug naar de dokter gaan?

Reageren
    Anoniem

hallo ik nu vijf maanden geleden bevallen en ook zooo pijn… lig nu weer plat ga morgen maar eens naar huisarts

Reageren
    Anoniem

Wat raar dat dit zo veel voorkomt.mijn kleintje is nu twee maanden en ook ik heb ontzettend vaak last van krampen ene keer veel diarree andere keer weer obstipatie pfff zo vervelend! Loop soms krom vd pijn.. Bij de eerst heb ik hier nooit last van gehad.hoort dit erbij?

Reageren
    Anoniem

Hallo ik heb zins een week soort buikkrampen steekende pijn bij mij baarmoeder. Ik heb vrijwel een normale bevalling gehad. De pijn is regelmatig aanwezig het trekt door naar mijn onderrug ik heb minder eetlust en misselijk maar niet zwanger. Ik slik geen pil en mijn menstruatie is gewoon elke maand het zelfde niet onregelmatig. Ook verlies ik veel vocht wat behoorlijk vervelend is. Heeft iemand een idee. Morgen ga ik de huisarts bellen. Want de pijn wordt steeds erger.

Reageren
    Anoniem

Hoi Anoniempje,

Ik herken jouw klachten. Wat zei de huisarts?

Reageren
    Anoniem

Hallo allemaal,

Heel herkenbaar allemaal. Ik ben 2,5 maand geleden (supersnel) bevallen van ons tweede kindje en de buikpijn groeit. Ik ben al 2x ongesteld geweest en nu sinds een paar weken weer ad Nuvaring. Maar terwijl ik hem nog draag ook een klein beetje bloedverlies gehad. Tevens ook veel rugpijn.

Mijn moeder denkt dat ik “schoongemaakt” moet worden, ze denkt dat er nog een stuk placenta is achtergebleven, omdat zij dat ook heeft gehad.

Nou ja, ik lees dat het dus vaker voorkomt. Iedereen sterkte met de klachten!

Reageren
    NW

Hoi allemaal,

Ik ben 4,5 maand geleden bevallen. Daarna veel buikpijn, dacht ook dat het met de bevalling te maken had. Het lijkt nu alleen maar erger te worden. 2 maanden na de bevalling naar de huisarts geweest, maar die zei dat het wel met m’n darmen te maken zal hebben. Na de bevalling wel snel weer zwanger geworden, maar bleek een vroege miskraam. Dat is ook al weer een aantal weken geleden. Nog niet ongesteld geweest sinds de bevalling. Weet niet of het zin heeft om weer naar de huisarts te gaan.

Reageren
    John (moderator)

Ik zou je toch willen adviseren om naar de huisarts te gaan en een verwijzing te vragen voor de gynaecoloog.

Reageren
    Anoniem

Hoi hoi

Ik herken deze klachten precies heb je al een idee wat het is?

Reageren
    Anoniem

Ik ben met klachten van krampen en steken de pijn in mijn buik bij de huis arts geweest was 6 maanden geleden bevallen. Inmiddels is mijn kleine 14 maanden. Nog steeds regelmatog krampen/steken word er misselijke en soms echt zweterig van de pijn.
    Gynaecoloog heeft een echo gemaakt niks op te doen dat was het….

Hoopte dat iemand hier de oplossing had .

Overgens een gewone bevalling gejad duurde alleen wat lang.

Reageren
    John (moderator)

Als de klachten aanhouden zou ik toch teruggaan naar de gynaecoloog
    Ga voor een second opinion naar een gynaecoloog in een ander ziekenhuis

Reageren
    Anoniem

Ook voor mij herkenbaar. Mijn kleintje is nu een jaar, en ik heb sinds een maand of 5 regelmatig last van erge buikpijn. In eerste instantie dacht ik dat ik gewoon weer ongesteld moest worden, maar dat bleef steeds uit. Ben inmiddels wel een paar keer ongesteld geweest, maar heb nog steeds last van buikpijn, wanneer ik niet ongesteld ben. Een vriendin van me dacht dat het de eisprong kon zijn, maar dat voel je toch niet meer dan een paar uur? Soms heb ik wel 5 dagen achter elkaar buikpijn, en dus niet tijdens mijn menstruatie, maar tussendoor. Vraag me af of ik hiermee naar een huisarts moet.

Mijn bevalling is goed gegaan (zonder ingrepen) maar ik heb bijna 30 uur weeën gehad voordat ik ontsluiting kreeg. Al met al meer dan 40 uur weeën gehad.

Reageren
    ashley

hallo allemaal,

ik herken mij in jullie verhalen.. ik ben in november bevallen en heb sinds 2 weken veel last van mij buik en ik was vorige week bij de dokter geweest en die zei ja je buik is soepel dus er is niks aan de hand. ik kan niet eens op mij buik liggen of streken, want dat doet zelfs heel veel pijn. morgen moet ik weer naar de vrouwlijke arts en dan word ik weer helemaal onderzocht.want de andere dokter zei dat het niet mijn darmen waren dus ben weer benieuwd naar morgen .

Reageren
    Natasja

Hallo allemaal,

Ook ik herken mij in alle reacties die hier staan. Ik heb 2 soorten klachten; enerzijds bovenin mijn buik, net onder de borst. Daarover is gezegd dat het PDS is, een darmprobleem. Echter lijkt het me meer bij de maag te zitten, maar uit onderzoeken komt gewoon niets uit.

Het ander zit hem in mijn onderbuik. Veel pijn en steken en als ik het aanraak tintelt het. Seks is verre van leuk. Sterker nog, dat lukt me eigenlijk niet meer.

Frusterend genoeg allemaal, ik wil zo graag weer pijnvrij leven. Dokter vindt alleen steeds niets. Maandag weer naar huisarts en naar ziekenhuis, maar de berichten die ik hier lees zijn weinig hoopgevend…

Reageren
Reageer op: aanhoudende buikpijn na bevalling
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.