Home / Maag & darmen / Al ruim een maand slijm bij dunne onlasting
Goedemiddag,
Mijn vraag is eigenlijk wat jullie zouden doen. Ik heb al ruim een maand slijm bij dunne (niet waterdunne) ontlasting. Ook moet ik ineens vrij vaak, gemiddeld 2 keer per dag naar de wc met het idee dat ik kort daarna weer kan. Voorheen ging ik eens in de 2 dagen naar de wc met normale textuur. Vaak komt er ook maar een klein 'kwakje'uit, en als ik afveeg dan zit het wc papiertje onder het slijm. Wat zouden jullie in mijn geval doen? Nog even afwachten of naar de huisarts? Ik heb er geen pijn bij, maar dat er iets veranderd is dat is duidelijk.
Ik hoop op een reactie.
Groetjes Rianne
Moet er ook trouwens bij vermelden dat ik ook sinds ongeveer een maand vaak moet plassen. Als ik naar bed ga bijvoorbeeld, ga ik in 10 a 15 minuten tijd zeker wel 3 keer naar de wc. Het gebeurd ook vaak dat ik alleen de aandrang heb, en dan net als ik denk dat mijn blaas zich wederom gaat legen.... komt er weer niks. Weet niet of dit verband kan houden met elkaar, maar wilde het wel even vermelden.
Nee, hier moet je niet mee wachten. Een ineens veranderd ontlastingspatroon dat zichzelf niet binnen een korte periode vanzelf hetrstelt, is een teken dat er iets niet goed zit waarbij jouw lichaam hulp nodig heeft. Ga hiermee naar de huisarts voor onderzoek.
Maak thuis even een lijstje met de belangrijkste punten zodat je jouw verhaal kort en bondig zonder dat je iets vergeet aan de huisarts kan vertellen.
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat.
Ik moet de komende 3 dagen ontlasting 'verzamelen' om 3 buisjes mee te vullen en ook ochtend urine inleveren. Dit gaan ze dan op van alles testen. Mocht daar niks uit komen dan krijg ik verdere onderzoeken.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!