- jimmy2923 juni 2010 om 19:16
hallo heb vraag loop al 2 maanden met pijn in me maag maar dokters kunnen niks vinden de pijn is zo erg dat ik er bijna onderuit van ga en straalt ook naar buik en nieren wat kan dit zijn m.v.g jimmy
10 reactiesReagerenbrenda A23 juni 2010 om 19:37welke onderzoeken zijn er gedaan?
Reageren
groetjes, BrendaTjeerd23 juni 2010 om 19:45Deze dokters zullen toch op z’n minst hebben gezegd wat zij dan wel denken dat de oorzaak van de klachten is. Bij welke dokters bent u geweest? Bent u bij de internist geweest?
Reagerenjimmy2923 juni 2010 om 19:53ja stress zeggen ze maar ik denk er anders over ga nu ook kapot van de pijn ben er zelfs voor in het ziekenhuis geweest ook daar vonden ze niks hellppppppp
ReagerenJoyce23 juni 2010 om 19:58Stress en spanning is een bekende oorzaak van maagklachten. Als u zich zorgen blijft maken, neem dan weer contact op met de huisarts.
De huisarts heeft u onderzocht op alarmsymptomen bij maagpijn en heeft blijkbaar niets gevonden. Wellicht is er nu wel reden om aanvullend onderzoek te doen.
Reagerenjimmy2923 juni 2010 om 19:59ben eergisteren geweest en kwam niks uit maar het is net of me maag wordt uitgerekt en medicatie werkt ook maar even
ReagerenAnoniem23 juni 2010 om 20:00Er zijn verschillende soorten maagklachten waarvoor geen duidelijke oorzaak is aan te wijzen. U kunt bijvoorbeeld last hebben van pijn in de bovenbuik, brandend maagzuur, een vol gevoel na het eten, misselijkheid of last van opboeren.
Maagklachten kunnen met bepaalde leef- en eetgewoonten samenhangen. In deze brief staan enkele voedingsadviezen die kunnen helpen de kans op maagklachten te verminderen.
Lees verder in de patientenfolder van het NHG over maagklachten: http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBD1g.htm
Reagerenjimmy2923 juni 2010 om 20:01ga ik doen maar wordt er egt gek van het ergste is dat het vooral in de avond is en dan ook zo hevig dat ik om het uur wakker wordt
ReagerenAnoniem23 juni 2010 om 20:02Lees ook de patiënten folder van het NHG over Aspecifieke maagklachten op http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBD1a.htm
Reagerenwendy15199311 augustus 2010 om 14:54Ik heb dat dus ook ben er zelfs mee na de spoedeisende hulp meegeweest. Uiteindelijk zeiden ze dat ik maagslijmvliesontsteking heb en dat komt door de stress… Ik slik nui 3 dagen medicijnen zonder verbetring word er echt gek van
ReagerenAnoniem11 augustus 2010 om 23:37Als stress de oorzaak is van de klachten, wat onderneemt u dan om het stressniveau te reduceren?
Reageren