- sas17 juni 2010 om 13:38
jaren geleden heb ik al eens een keer een maag onderzoek gehad
onder een roesje toen kreeg je nog een spuit dornicum in je beenhelaas ben ik halverwege wakker geworden en compleet in paniek geraakt
heb die slang eruit getrokken en heb zelfs gevochten met een zuster (weet ik zelf niks meer van ) hoorde ik achteraf ik heb hier echt hele nare ervaring meenu moet ik weer voor een maagonderzoek
maar mag niet eens meer met roesje
moet het eerst zo proberen maar dat durf ik echt niet heb er al nachtmerries van
heeft iemand ervaring met een maagonderzoek onder een roesje
wand ik heb begrepen dat dit tegenwoordig met infuus gaat8 reactiesReagerenmeis8217 juni 2010 om 15:59Ik heb er geen ervaring mee met een maagonderzoek… krijg de eerste over 2 weken en ben ook lichtelijk panisch. Heb geen roesje afgesproken, maar ga er nog over bellen.
Heb wel ervaring met een roesje via een infuus tijdens mijn eerste darmonderzoek. Ik moet zeggen dat ik niet echt weg ben geweest, dus er ook weinig sprake was van echt wakker worden. Ik ben heeeel lichtelijk suf geweest en meer niet. Bij de volgende, ook binnekort vraag ik wel een hogere dosis. Maar nu is een darmonderzoek absoluut pijnlijk en begrijp een maagonderzoek niet dus tja.. kan er verder weinig zinnigs over zeggen.
Doel van een roesje is neem ik aan ook niet dat je gaat slapen (want dan praten we neem ik aan toch al over een volledige narcose).
Reagerensas17 juni 2010 om 16:25Agnes17 juni 2010 om 19:27Dormicumvan is een benzodiazepine met een snelwerkend en sterk anxiolytisch (angstremmend), amnestisch (verlaagd de geheugen functie), hypnotisch, anticonvulsief, spierrelaxerend en sedatief effect.
Bekende bijwerkingen zijn sufheid, slaperigheid, verwardheid, lage bloeddruk, gestoorde motoriek, reflexen, coördinatie en evenwicht, duizeligheid, zweten en braken.
Reagerenan17 juni 2010 om 20:49ik heb twee keer een maag onderzoek gehad.
ik ben ook twee keer onder een roes onder zocht.heb van het hele onder zoek niets vernomen .werd weer wakker op de verpleeg afgdeling.ik heb dus gewoon een dag opname gehad.
ik was ook heel erg bang voor dit onder zoek.groetjes
Reagerenmeis8218 juni 2010 om 08:00Nee, kan in principe natuurlijk geen dosis aangeven, maar kan wel aangeven dat ik vorige keer vond dat ik teveel bij ben geweest.
Reageren
Mensen die die ervaring hebben spuiten ze dan geloof ik wat meer in. Zal ook wel weer per ziekenhuis verschillend zijn.meis8218 juni 2010 om 08:05@An
Ja, ik snap dat dus niet zo goed, dat je volledig weg zou zijn geweest, tenzij je gewoon heftig op dat spul reageerd. Want ik begrijp dat je met dat maagonderzoek ook helemaal niet weg MAG zijn. Anders kun je ook de aanwijzingen van slikken enzo toch niet opvolgen.
Het middel zorgt er als het goed is voor dat je geheugen minder wordt, dus dat zal eerder het geval zijn. Je hebt niet echt geslapen, maar je weet het niet meer.
Ik merkte dat met de lichte dosering bij het darmonderzoek ook. Ik weet dat ik op dat moment alles wist, toen ik weggereden werd wist ik al iets minder, na een uur nog wat minder etc. Nu weet ik alleen nog 1 moment dat ik veel last had en verder niks.
Schijnt dat als de pijnprikkel even het hoogst is, dat je dan dat stukje net mee kan maken.
Dat had ik ook.. van het inbrengen van de scoop wist ik niets. Ze gingen ergens in de darm een bocht om die behoorlijk pijn deed en dat is het moment dat ik me nog levendig herinner.Dus tja.. het zal ook voor iedereen anders zijn. Voordeel is dat als je op dat moment pas wat voelt je er ook meteen weer doorheen bent voordat je het goed beseft. Daarnaast zal je wat slapper zijn en ontspannen is altijd goed.
Reagerenbrenda A18 juni 2010 om 17:26heb zowel een darm, als een maagonderzoek gehad.
Reageren
bij het darmonderzoek kreeg ik een roesje en daar weet ik dus niets meer van : – ) zou het vlg keer weer zo doen.
Het maagonderzoek heb ik zonder roesje gedaan en dit was niet pijnlijk en best te doen, maar als je gespannen en bang bent kun je inderdaad beter om een roesje vragen, je werkt dan wel mee, maar weet er later niets meer van. ik vond het kokhalsen wel vervelend , vlg keer vraag ik ook om een roesje.
bespreek dus de verdoving met het ziekenhuis, inderdaad gaat het nu per infuus en kunnen ze, indien nodig, de dosis aanpassen.
sterkte, Brenda.Manon22 augustus 2022 om 18:06Vandaag maagonderzoek met roesje via infuus. Was de tweede keer en het is blijkbaar niet gelukt. Heb erg tegen gewerkt, waar uk niks van weet. Eerste keer is het wel gelukt al heb ik toen wel met mijn armen lopen maaien.
Reageren