- Maura22 juli 2025 om 16:58
Hoi,
Over een paar weken moet ik in het ziekenhuis komen om een darmbiopt af te laten nemen om te kijken of ik coeliakie heb of niet.
De wachttijd hiervoor was lang en daardoor ben ik op advies van mijn huisarts glutenvrij gaan eten. Ik voel me hierdoor een stuk beter.
Nu weet ik dat glutenvrij eten een vals negatief biopt kan geven, dit wil ik natuurlijk niet.
Is er iemand met ervaring of kennis over in hoeverre ik weer gluten moet eten om een betrouwbaar biopt uitslag te krijgen? Ik vind het best spannend om weer voor 100% gluten te gaan eten, aangezien ik een groot verschil merk in hoe ik me voel met of zonder gluten.
In het ziekenhuis waar ik naar toe moet, heb ik nog geen contact gehad met de MDL arts, alleen met de assistente. Die nam mijn vraag over glutenvrij eten en het biopt niet serieus en heeft dit ook niet nagevraagd bij de arts, dus ik weet nogsteeds niks.
Ik hoop dat iemand hier me advies kan geven.2 reactiesReagerenSuus22 juli 2025 om 17:18Volgens mij was dat bij mijn neefje vier weken van te voren dat hij weer “normaal” moest gaan eten.
Reageren
Kijk eens op de website van de Nederlandse Coeliakie Vereniging, daar kun je heel veel informatie vinden, misschien staat dat daar ook op.Suus22 juli 2025 om 17:20Glutenvrij.nl is ook een website waar veel informatie te vinden is, daar staat ook minimaal vier weken
Reageren