Zoeken Vraag het forum

Voedselvergiftiging of buikgriep?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Vorige week woensdag garnalen gegeten. Zowel mijn partner als ik kregen de dag erna klachten, ik meer dan hij. Ik had een zwaar gevoel in de maag, misselijkheid, me niet lekker voelen en na een paar dagen diarree. Zondag en maandag ging het beter. De ontlasting was wat vaster en de maagpijn is er minder vaak en minder hevig. Vanavond (woensdag) uit eten gegaan en normaal gegeten (stokbrood, friet en steak, chocomousse) en ja hoor… weer waterdunne diarree. Ik ben bekend met pds. De vraag: zou dit door buikgriep of door voedselvergiftiging komen? Of is het PDS (ik ben niet bekend met waterdunne diarree, alleen met wat papperige ontlasting soms)?

2 reacties
    Reageren
    Suus

Alle 3 de opties zijn mogelijk, ook in combinatie met elkaar.

Reageren
    John (moderator)

Het meest voor de hand liggend na de garnalen is een voedselvergiftiging. Omdat je pds hebt en je darmen nog aan het herstellen waren was stokbrood, friet en steak, chocomousse wellicht toch net iets te zwaar voor je darmen

Reageren
Reageer op: Voedselvergiftiging of buikgriep?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.