Zoeken Vraag het forum

Bult voelbaar rechts bovenbuik

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Goedemiddag,

Ik kamp al zo een 2 jaar met maag-darmklachten. Begon met een pijnlijk gevoel in mn maagstreek. Soms een brandend gevoel achter borstbeen. Vaak na dit soort pijnen merk ik ook dat mn darmen van slag raken. Bleek dat ik toen de helicobacter had, antibiotica gehad, klachten gingen niet weg. Gastroscopie gehad, kwam een milde irritatie uit. Bovenbuik echo gehad en hier kwam ook niets uit. Nu voel ik ook rechts in mn buik een soort bult, beetje ter hoogte van mn navel, ietsje hoger misschien. Vooral als ik op mn linkerzij lig is het voelbaar. Ben helemaal in paniek, want wat is dit. Is dit m’n dikke darm? Als ik er op druk, gaan m’n darmen wel meteen rommelen. Die bult voelde ik trouwens ook al voordat ik die echo heb gehad, vergat het toen alleen te melden bij de echoscopist.

10 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het zal toch je darm zijn die je voelt. Iets anders zou met de echo wel gezien zijn. Heb je last van obstipatie?

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor je antwoord. Nee geen last van obstipatie ofzo. Wel veel rommelende darmen, veel boeren. Maar die bult vind ik dan toch eng. Kan het überhaupt zo zijn dat je je dikke darm rechts voelt? Ben wel slank van postuur, dus weinig vet op de buik.

Reageren
    Anoniem

Het lijkt soms ook wel trouwens of die bult een soort van doorloopt naar richting de leverstreek, kan het dan ook een beetje voelen onder m’n ribbenboog.

Reageren
    John (moderator)

Het zal toch idd je darm zijn en ja die kun je voelen als je slank bent. Dat is niet raar. Bovendien is de rechterkant van je bovenbuik iets dikker dan de linker kant. Wellicht wat lucht in je darm. Je hebt geen last van winderigheid?

Reageren
    Anoniem

Oké bedankt! Je zou dus niet denken aan een tumor in de buik of darm ofzo? Kan mezelf dan helemaal gek maken en maar blijven drukken en voelen in die buik.

Reageren
    nobody

Een tumor is toch zeer onwaarschijnlijk. En als je voortdurend blijft drukken en voelen veroorzaak je zelf klachten en raakt de boel geïrriteerd. Misschien goed om eens over je angsten met de huisarts te praten

Reageren
    Anoniem

Oké dan moet ik dat proberen los te laten. Maar dan blijf ik die harde bult/plek voelen die ik links niet voel en gaat die paniek weer door je hoofd. Bedankt voor je antwoorden in ieder geval!

Reageren
    John (moderator)

Je moet vooral stoppen met aan je buik te voelen! Ga naar je huisarts

Reageren
    Anoniem

Oké bedankt!

Reageren
    mjo

Hoii! heb je die bult nog steeds? ik heb dan namelijk ook maar dan al jaren.. nu heb ik dus buikpijn afgelopen week en heb ik het idee dat die plek meer pijn doet…
    Ik heb in 2018 een echo ervan laten maken toen zeiden ze dat de galblaas wat tegen de buikwand aan ligt, nu vraag ik .me alleen af of dat normaal is dat die galblaas als een soort dennenappel aanvoelt en ook wat steviger is.. als het goed is moet deze zacht voelen.
    Nu maak ik me toch een beetje zorgen ..
    ontlasting is brijerig icm met de buikpijn die ik heb wordt ik hier wel gek van…

Reageren
Reageer op: Bult voelbaar rechts bovenbuik
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.