- Sofie24 mei 2025 om 05:18
Heb al langere tijd last van darmen en maag. Twee jaar geleden maagonderzoek gehad. Niks aan de hand. Na coronainfectie vorig jaar, weer last en iedere keer iets anders. Doorgestuurd naar mdlarts voor darmen. Ondertussen esomeprazole gekregen voor maagklachten. Weer heb ik hierdoor een verminderde nierfunctie. Maak mij zorgen. Ik ben gestopt met esomeprazole, maar word iedere nacht wakker met zwaar gevoel maag en borststreek en spierpijn armen en benen. Kan dit ook door esomeprazole komen. Ik weet dat ik beter aan arts kan vragen, maar deze stellen alleen maar meer onderzoeken voor
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
24 mei 2025 om 11:33Hoe is de verminderde nierfunctie vastgesteld?
ReagerenSofie24 mei 2025 om 11:39Door bloedcontrole na een infectie van darmen. Wou weten als crp normaal was. Heb dit twee jaar geleden ook gehad na maagproblemen. Toen zeiden dat het niet kon. Nadat ik toen 4 weken gestopt was, opnieuw gecontroleerd en toen was het normaal
ReagerenJohn (moderator)
24 mei 2025 om 13:04Esomeprazol kan invloed hebben op de nierfunctie, maar dat is dan in de regel na langdurig gebruik of in combinatie met andere medicijnen, Het zou in ieder geval goed zijn om toch meer onderzoek te doen naar de nierfunctie
ReagerenSofie24 mei 2025 om 15:21Heb wel ook een blaasontsteking gehad. En de andere keren bij bloedcontroles normaal
Reageren