Zoeken Vraag het forum

Esomeprazole blijven nemen of niet

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sofie

Heb al langere tijd last van darmen en maag. Twee jaar geleden maagonderzoek gehad. Niks aan de hand. Na coronainfectie vorig jaar, weer last en iedere keer iets anders. Doorgestuurd naar mdlarts voor darmen. Ondertussen esomeprazole gekregen voor maagklachten. Weer heb ik hierdoor een verminderde nierfunctie. Maak mij zorgen. Ik ben gestopt met esomeprazole, maar word iedere nacht wakker met zwaar gevoel maag en borststreek en spierpijn armen en benen. Kan dit ook door esomeprazole komen. Ik weet dat ik beter aan arts kan vragen, maar deze stellen alleen maar meer onderzoeken voor

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Hoe is de verminderde nierfunctie vastgesteld?

Reageren
    Sofie

Door bloedcontrole na een infectie van darmen. Wou weten als crp normaal was. Heb dit twee jaar geleden ook gehad na maagproblemen. Toen zeiden dat het niet kon. Nadat ik toen 4 weken gestopt was, opnieuw gecontroleerd en toen was het normaal

Reageren
    John (moderator)

Esomeprazol kan invloed hebben op de nierfunctie, maar dat is dan in de regel na langdurig gebruik of in combinatie met andere medicijnen, Het zou in ieder geval goed zijn om toch meer onderzoek te doen naar de nierfunctie

Reageren
    Sofie

Heb wel ook een blaasontsteking gehad. En de andere keren bij bloedcontroles normaal

Reageren
Reageer op: Esomeprazole blijven nemen of niet
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.