Ha allen,
4 maanden heb ik last gehad van enorme maagklachten. In januari al een ontlastingtest meegekregen voor helicobacter. Ik zat destijds al aan de pantoprazol. Maar wist zelf niet dat dit de uitslag kan beïnvloeden. Deze was negatief. Ondertussen maanden waarbij ik mij per maand misschien 1 week goed heb gevoeld. Verder heel moe, slecht kunnen eten, misselijk bij het opstaan en soms de hele dag en eigenlijk moeite hebben met de alledaagse dingen door constante pijn aan mijn maag en misselijkheid.
In maart een gastroscopie gehad. Hier zagen ze een rode maag. Zij wezen gastritis aan die al leek te genezen door de maagbeschermers. Echter bleef ik klachten houden die soms opeens erger werden.
Na een gesprek met de diëtiste afgelopen week bleef zij standvastig dat dit een bacterie moest zijn. Na onderzoek bij de huisarts een bloedonderzoek aangevraagd en kwam de test positief terug op helicobacter.
Zit nu op dag 3 met de AB. Het is te doen en hoop dat dit zo blijft.
Mijn huisarts belde mij nog wel op dat zij betwijfeld of dit het is. Zij had met de MDL arts gebeld en ze testen wel vaker ontlasting gedurende gebruik van PPI. Ik kreeg hier een erg negatief gevoel door omdat ik dacht dat we misschien nu eindelijk het ding hadden gevonden.
Hebben meer mensen dit soort ervaringen? Positief na bloedonderzoek? Blijven klachten aanhouden ook na de kuur? En na hoelang voelde jullie je weer wat fijner?