Zoeken Vraag het forum

Obstipatie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo

Ik ben terug van reisgekomen, daar wat darmproblemen gehad waardoor ik toch enkele imodiums heb moeten innemen. Bij thuiskomst, toch 3 dagen naar het toilet kunnen gaan (ontlasting was wel wat slapper dan normaal). Daarna 2 dagen helemaal niet naar het toilet moeten gaan, maar de dag erna precies een verstopt gevoel. Ik had diarree die moeilijk mee kwam, dus vermoed dat er een harde keutel in de weg zit, heb gisterenmiddag een dulcolax bisacodyl 5 mg (laxeermiddel) ingenomen deze ochtend een paar keer naarhet toilet kunnen gaan (diarree). Maar toch nog het gevoel dat er iets in de weg zit… kan deze keutel slapper worden door het laxeermiddel zelf? Want nu ondervind ik er niet veel van. Als er natuurlijk een harde drol zou zitten waarschijnlijk. Kan het weg gaan met nog een pilletje laxeermiddel te slikken of wat kan ik nog meer doen? Bedankt!

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

De verstopping was het gevolg va de Imodium. Das los je dan niet op met laxeren. 2 liter water per dag drinken, vezelrijke voeding en vers fruit

Reageren
    Anoniem

Ok, dan zal ik even geduld moeten hebben. Maar de verstopping die er nu zit zal waarschijnlijk een harde drol zijn, de diarree die ik momenteel gewoon heb kan er gewoon langs. Maar wat als mijn ontlasting plots weer vaster wordt? Gaat de verstopping dan erger worden of gaat deze verstopping er dan eindelijk uitgeperst kunnen worden?

Alvast bedankt.

Mvg

Reageren
    John (moderator)

Dat zul je moeten afwachten.. belangrijk is in ieder geval drinken en fruit

Reageren
    Anoniem

Ok, dankjewel. Mvg

Reageren
Reageer op: Obstipatie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.