Zoeken Vraag het forum

Maag gaat tekeer

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Schorpiien71

Hoi,

Als ik in de ochtend koffie of thee drink op nuchtere maag dan gaat mijn maag direct borrelen.
    Het borrelen blijft dan aanwezig gedurende de dag (ook in darmen) en lijkt kort na een maaltijd het ergst te zijn. Het geluid is soms echt heel hard. Ontlasting is redelijk afwisselend, soms vettige brij, soms goede (drijvende) drollen. Herkent iemand dit?

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Begin de dag met een glaasje lauw water

Reageren
    Schorpioen71

Dankje John, en wat doet dat lauw glaasje water dan?

Daarna wel gewoon eten?

Reageren
    John (moderator)

Dat glaasje water is om je maag en darmen alvast op gang te brengen voordat je iets anders gaat nuttigen. En ja daarna gewoon eten en drinken

Reageren
    Schorpioen71

Werkt dit rammelen ook door in mijn darmen? Deze rammelen namelijk ook heel de dag door. Klinkt vaak net als een afvoerputje, schaam me kapot!

Reageren
    John (moderator)

Ja, dat kan

Reageren
    Catootje

Als je ontlasting afwijkend is, zal er iets niet goed zitten met je hele voedingspatroon en gezondheid. Denk aan de werking van de lever. Veel mensen hebben ook te weinig maagzuur, waardoor een slechtere vertering, waardoor zuurbranden maar ook andere klachten kunnen ontstaan. Koffie kan dan voor extra problemen zorgen. Koffie zorgt ook voor aanmaak van meer stresshormonen. Op natuurgeneeskundig gebied zou je nader advies kunnen krijgen.

Reageren
Reageer op: Maag gaat tekeer
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.