Mijn moeder heeft sinds een aantal weken pijn linksboven in haar buik, stukje onder de ribben. Het is langzaam komen opzetten en blijft nu hetzelfde. Het is de hele dag aanwezig 's nachts minder, als ze opstaat is het er weer. Na een paar dagen geen ontlasting heeft ze van de huisarts laxeermiddel gebruikt en sindsdien (nu meer dan een week) heeft ze heel dunne ontlasting met veel gassen. Ze ziet geen bloed of slijm erbij. Ze krijgt over een week een bloedonderzoek en echo. De huisarts zei dat het darmkanker of darmpoliepen kan zijn. We maken ons uiteraard zorgen. Iemand die deze klachten herkent? Bij voorbaat dank!
Daar is zo toch echt niets over te zeggen. Daar zal dan toch eerst onderzoek gedaan moeten worden
Bedankt voor je snelle antwoord. Vind het erg verontrustend dat de dokter direct kanker noemt, dat zal ze niet zomaar doen. Maar er is inderdaad nog geen onderzoek gedaan. Ik hoop dat de opmerking voorbarig was.
Ik vind het ook niet echt verstandig van een arts om dit zo te zeggen zonder onderzoek
de kans op darmkanker is zeer laag en dat een arts zomaar zoiets zegt is al helemaal gek. Verander maar van arts. Is hij helderziende ofzo?laat eerst maar een aantal testjes uitvoeren inclusief coloscopie.