Zoeken Vraag het forum

Slijm anus

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jelle

40 jaar geleden is anders dan nu. Ik ken mensen die hun hele leven lang PDS hebben zonder kanker… ik sluit het niet uit maar tegenwoordig kun je dat altijd laten testen door je regelmatig te laten controleren bijvoorbeeld om de 3-4 jaar.

ik dacht ook dat darmkanker ook een van de mildste vorm was, het kan zijn dat ik mis ben maar pff dat boeit me niet. Ik leef nu en ik maak er nu wat van.

je view verandert snel tov het leven. Dit had ik je al gezegd dus zo lang je gezond eet en sport zal dat allemaal wel meevallen. Maak je maar niet zo druk.

laat geregeld bloedprikken en om de zoveel jaar een coloscopie doen of een check up. Plus hou een dagboek bij met wat je eet.

verder kan je niets doen buiten stoppen met alles en te gaan studeren voor Maag Darm lever en zelf misschien een bijdrage leveren aan de wetenschap :)).

Ik zie het in ieder geval niet meer als iets negatief, het is wie ik ben en het heeft me gemaakt tot wie ik ben nu.

Jelle

Ja die calprotectine test is een heel goede test. Dit gebruiken ze in de VS voor de lange wachtrijen uit te sluiten bij coloscopies. Je kunt al bijna met zekerheid de ziekte van Crohn en Colitis uitsluiten.

Reageren
    Hakan

Je hebt helemaal gelijk jelle. Ik zou jou wel in het echt willen leren kennen je bent echt super duidelijk en Zeer behulpzaam. Ik zal jou zeker op de hoogte houden. Mischien kunnen we elkaas 06 uitwissellen om in contact te blijven. Het moet dan wel via john want hier mogen we elkaaars gegevens niet uitdelen. Calproctine test heb ik 4 weken geleden gehad uitslag was 6 dus de doktoren hebbe verder nix gedaan behalve een bloedonderzoek maar de klachten gaan nog steeds door helaas. En ze zeggen dat ik me geen sorgen moet maken zolang ik geen bloed zie. Als er poliepen aanwezig zijn zie je dat ook terug in een calproctine test of niet ?

Reageren
    John (moderator)

Ik had gezegd: Bij wijze van uitzondering…. ik ga dit niet voortdurend blijven doen…

Reageren
    Hakan

Ik snap het john ik beloof je dat ik dit de laatste keer vraag ..

Reageren
    Jelle

Dat weet ik niet over die poliepen. Maar maak je niet zo druk echt waar. Focus je oplossingsgericht en voedingsbewust.

je mag mij zeker en vast contacteren hieromtrent maar ik zou niet weten hoe. En geloof me, ga eens langs bij de dienst maag darm lever, er zijn er immens veel zoals ons. Zelfs kleine kinderen hebben dit. Ze zitten allemaal vol. Wat je nog wel kunt laten doen is je lever, gal en pancreas laten controleren. Darmklachten kunnen ook hierdoor ontstaan.

ik heb echt alles al gedaan en alles zegt dat ik supergezond ben. Meer kan ik niet doen maar ik weet in ieder geval met zekerheid dat dit bij mij is gebeurd na een infectie en persoonlijk denk ik dat ik een dysbiose heb ik darmbacteriën. Eer dat de wetenschap zo ver is zal dat zeker 10-20 jaar duren. Men is nu bezig met poeptransplantatie. Ik weet niet of je dat hebt gehoord. Dan krijg je poep van iemand anders gespoten in je, natuurlijk in verdoving en er zijn wel veel positieve verhalen over waarbij mensen na 2 dagen gewoonweg genezen door de bacteriën van een gezonde persoon die kolonies gaan vormen in uw darmen. Dus de goede-slechte bacteriën komen direct in verhouding maar dit is dus recent wetenschap.

Dit wordt echt gedaan bij mensen die dysanterie hebben en dus bijna niks meer kunnen opnemen. Mensen die genoodzaakt zijn dus.

Reageren
    Hakan

Ik denk bij jou ieder geval ook dat het door een infectie komt.

Jij bent ieder geval nu super goed bezig met jezelf en ik vind het super goed dat je zo positief kan blijven en zo hoort het ook. Je hebt veel kennis en hebt genoeg gedaan om aan een oplossing te komen.

Ik zal jou zeker informeren mocht ik wat anders horen. Ik ben namelijk van plan om volgende week naar turkije te gaan voor een darmonderzoek omdat ik daar gelijk terecht kan ipv weken lang wachttijd en die wachttijd hier snap ik wel hoor daar niet van.

Dit is de mailadres van John zie je ook terug in de vorige paginas als hij een uitzondering wil doen kan jeje mailadres naar hem sturen dan krijg ik jou mail
    Van hem en kan ik jou mijn 06 sturen zodat we kunnen appen over dit ( als je ook wilt ) ik ga namelijk veel onderzoeken laten doen in turkije dan ben ik meer gerustgesteld denk ik want zo denk ik er elke dag aan vooral wanneer ik hele dag loze drang krijg. Ik wil het niet maar gaat automatish.

John als jij aub laatste keer een uitzondering wil doen graag.

Reageren
    John (moderator)

@Jelle kan hier aangeven of hij zijn emailadres wilt uitwisselen

Reageren
    Jelle

Als john daarmee akkoord gaat zal ik mijn mail sturen.

Reageren
    Jelle

John dan stuur ik mn mail  naar de opgegeven  mail adres.

Reageren
    Hakan

Bedankt John !!

Reageren
    Hakan

Nogmaals bedankt John, dan verwacht ik een mail van jou met de mailadres van jelle

Reageren
    John (moderator)

@Hakan

Er gaat iets niet goed met jouw emailadres… Berichtje kan niet worden afgeleverd.

Reageren
    Hakan

Hoi John,

We hebbe contact met elkaar met jelle dus bedankt.

Ik had nog een vraagje.

Is er in nederland te mogelijklijd om
    Tegen betaling een coloscopie te laten doen zonder veel wachtijd ?

Reageren
    John (moderator)

Een coloscopie is geen ongevaarlijk onderzoek. De kosten zullen ca 1100-1400 euro zijn. Ik kan daar verder geen info over geven.

Reageren
Reageer op: Slijm anus
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.